Men det har du ju fortfarande inte gjort. Snarare tvärtom, har du påvisat att det i flera fall inte behövs bygglov för att ha t ex en husvagn på uppfarten.
Visa gärna var??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men det har du ju fortfarande inte gjort. Snarare tvärtom, har du påvisat att det i flera fall inte behövs bygglov för att ha t ex en husvagn på uppfarten.
Det står ju i klartext hos Boverket. Jag inte bara länkade, utan klippte in texten också.
Nej, praxis är att man inte måste ha bygglov. Att sedan några kommuner däribland din drar det ett steg längre gör det fortfarande inte till praxis i resten av Sverige.Men SNÄLLA!!! Alltså jag förstår inte vad det är så är så svårt? De gängse reglerna är att man får ha den uppställd 6-8 veckor. Det är ju ärligt talat NI som inte läser vad det står. JA i POB står det om boende och det är väl upp till varje kommun att tolka (precis som jag skrev innan) men praxis verkar vara att man måste ha bygglov då man KAN bo i den.
Exakt HUR tydligt måste det vara?
Ha ni era husvagnar på tomten men bli inte förvånad om det kommer in att ni måste anmäla om bygglov.
precisSamtidigt vet vi inte hur det gick i Ängelholm eftersom de överklagat och det inte framgår hur det gick när Länsstyrelsen fällt sitt yttrande.
@Lovisaleonora
I s-kommun så måste man ha bygglov så där är du fel ute. Ring kommunen och hör. Mitt fall har varit uppe och jag måste söka bygglov. Det är ingen som bor i husvagnen och den står inte så den skymmer någons utsikt utan den står inne på vår gårdsplan, bredvid stallet och trailern.
Okej då hårddrar jag det du just skrev ...
Enligt din kommun krävs det bygglov för din husvagn, MEN din hästtransport då ? Krävde de bygglov på den med ?
Om inte VAD SNACKAR DU OM ??? TS undrar just om hästtransport..
Men fattar ni trögt? Det var ju någon annan som drog in husvagn och det var ju det som Narcissa svarade på! Hon har inte sagt ett jota om bygglov för hästtransporter.
Men fattar ni trögt? Det var ju någon annan som drog in husvagn och det var ju det som Narcissa svarade på! Hon har inte sagt ett jota om bygglov för hästtransporter.
Ja @fio man undrar ju lite.
Så då behövs det inget bygglov för en hästtransport på uppfarten
Tack då va ju det utrett iaf !