Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Gnägg Hur fungerar det med gotlandsrussen på Gotland när det gäller ägare och allt det där, hagar, stall(?) går dom i hagar? Eller är det bara...
Svar
1
· Visningar
1 852
Senast: Bluefish
·
Hästmänniskan Hej, behöver man tänka på något särskilt innan man köper en skadad häst? Liten fundering bara då jag funderar på att köpa min skadade...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 726
Senast: Billy
·
Gnägg Ja, hur blev det ni? Alltså hur hittade ni eran häst och varför valde ni just den hästen? Hittade ni den på blocket, hästnet? Eller...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 325
Senast: tindra
·
Gnägg Hej jag skulle vilja ha lite förslag på smeknamn på min nya häst. Den heter Eternal Playboy och kallas för Boyen. Men vill ha nåt...
Svar
12
· Visningar
806
Senast: Mimmi
·
Hästmänniskan Hej! Vet inte om tråden ligger rätt. Har letat medryttarhäst i snart ett år och har tröttnat på att leta nu. Kollat på hästnet, blocket...
2
Svar
33
· Visningar
3 409
Senast: Bufera
·
Hästmänniskan Av rent intresse spanar jag lite hur folk resonerar kring pris i förhållande till häst. Tänk dig att du äger hästen jag beskriver...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 788
Senast: kryddelydd
·
Anläggning Klurar på hur man i det långa loppet ska ordna upp gården... Vilka mått ska man ha på en skötselplats? Hur bred bör gången framför...
2
Svar
29
· Visningar
8 122
Senast: DarkInNight
·
Hästmänniskan Ja som rubriken lyder...Håller nu på att leta efter en ny talang eller iallafall ett nytt hjärta:) Hittar en fin häst för bra peng...
Svar
15
· Visningar
2 344
Senast: Masse
·
Ekonomi & Juridik Hej. Hoppas att kloka Bukare kan komma med bra råd. Sålde våran 2-åring i feb.på avbetalning, allt var lugnt fram tills för någon dag...
Svar
16
· Visningar
1 655
Senast: Masse
·
Svar
2
· Visningar
853
Senast: Meggan
·
Hästmänniskan Jag fick avliva min häst i söndags pga någon form av kolik och är extremt deppig och ledsen. Han var inte bara min bästa vän utan min...
Svar
13
· Visningar
1 529
Senast: DeDen
·
Hästmänniskan Jag får ibland rejält ont i vaden när jag travar. Det känns som kramp på utsidan/baksidan av vaden och jag känner att foten blir...
Svar
10
· Visningar
761
Senast: lisa412
·
Anläggning Hej! Vi håller på att bygga en lösdrift. Det blir en byggnad på 50 kvm där ca 20 kvm blir en ligghall, resten blir förvaringsutrymme...
Svar
4
· Visningar
1 242
Senast: thoora
·
Anläggning Hej! Var svårt att få ihop en bra rubrik men min fråga är till er som har stall / lantbruk / mark. Hur många hästar har ni och hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 604
Senast: bejkonfis
·
Hästmänniskan Låter rubriken tala för sig själv, berätta vad ni tycker om raserna! Allt är av intresse :p :d Jag är själv ett stort fan av de båda...
Svar
12
· Visningar
4 406
Senast: stjarnfrugt
·
Hästmänniskan Sitter och funderar lite på det här med att köpa häst. Jag har alltid fått köpa väldigt billiga hästar (dyraste var 35 000) och då har...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
10 700
Senast: Tousse
·
P
Hästmänniskan Mocka hage; gå fler gånger med inte så tung kärra eller gå få gånger med tung kärra??:confused::cautious:
Svar
8
· Visningar
602
Senast: Buck
·
Anläggning Hej! jag skulle behöva hjälp med att skilja på Alsikeklöver och rödklöver. Har sökt rundor jättemycket på nätet men hittar inga bilder...
Svar
3
· Visningar
1 456
Senast: Trix
·
Hästmänniskan Som rubriken låter, vad är ett rimligt andrahandsvärde egentligen? Hur många procent ska man gå ner i pris på låt oss säga en vara som...
Svar
11
· Visningar
1 396
Senast: Alexandra_W
·
Hästmänniskan Jag undrar lite över dethär med hästar o andra djur i samma stall. Har hört att t.ex höns ej ska bo ihop m häst. Ngn m erfarenheter...
2
Svar
31
· Visningar
6 268
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025