Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hästmänniska
Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)
Ekonomi & Juridik
En lite dum fråga, ursäkta, men när betalar man egentligen för hästen när man köper den? Alltså; före eller efter att man skrivit på...
Ekonomi & Juridik
Häromdagen trillade jag av min häst ganska illa. Ena knät gick åt fanders så jag fick åka till akuten. Inga huvudskador som tur var, men...
Ekonomi & Juridik
Min dotter kan bli halvfodervärd till en shetlandsponny. Den är inte inriden, skolad, men ridbar. Hästen är åtta år. Hon ska vara där...
Ekonomi & Juridik
Hur har ni gjort vid skrivning av kontrakt? Jag ska ev. köpa en ny häst, eller, jag ska det om den går igenom bes. på fredag. Vi vill...
Ekonomi & Juridik
Jag vet inte riktigt vart jag ska lägga in denna tråden så flytta den om den ligger fel.
Jag har en liten undran ang. fodervärdsavtal...
Ekonomi & Juridik
Ja då gjorde jag ett nytt försök att låna ut mitt sto till en fodervärd. Vi skrev ordentliga papper (fodervärds avtal från Hööks) med i...
Ekonomi & Juridik
Jag är inne på att äntligen köpa mig en egen häst.
Men jag undrar vad för kostnader som kommer till per månad/år?
Vad betalar ni?
Vad...
Ekonomi & Juridik
Har hyrt en häst som jag eventullt får köpa efter uthyrningstiden är slut. Men hon är t-märkt för spatt. Hur skulle ni göra? Vad finns...
Ekonomi & Juridik
Mín ponny skadade sig i somras och veterinären var till oss vid 5 tillfällen. Sluträkningen blev 7000:- jag får 1300:- från försäkringen...
Ekonomi & Juridik
Ska inom kort bygga stall på vår jordbruksfastighet.
Stallet skall användas till mina två avelston.
Förhoppningsvis så får jag ett-två...
Ekonomi & Juridik
Ska sälja min häst idag,och jag kommer få nästan full betalning,resten kommer att sättas in den 25/9,så frågan är hur jag ska göra med...
Ekonomi & Juridik
Om man vill skriva in prövotid i ett köpekontrakt och vilka villkor som gäller under den, går det att göra på ett vanligt köpekontrakt...
Ekonomi & Juridik
hur gör man med hästens försäkring när man byter ägare? Säger jag upp försäkringen och nye ägaren ordnar ny? Eller skriver man bara över...
Ekonomi & Juridik
Och hur ser eran ekonomi ut? Hur mycket pengar måste man egentligen ha för att ha råd med häst i exp-vis stockholm? Nu menar jag inte i...
Ekonomi & Juridik
Ok, just nu vill jag strypa vår djurskyddsinspektör med mina bara händer. Jag har ringt henne i torsdags om att en fånghäst i närheten...
Ekonomi & Juridik
Suck, nu behöver jag hjälp med ett problem jag har med försäkringen på mitt föl...
Börjar från början..
Har ett sto på foder som av...
Ekonomi & Juridik
I senaste Ridsport, nr 16, togs ett ämnet angående hur man gör ekonomiskt som medryttare. Det har troligen varit uppe här också en hel...
Ekonomi & Juridik
Vet inte om tråden hamnat rätt men annars får någon vänlig moderator flytta den :D
Jo det e så här att jag för tre år sedan hade en...