Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hästmänniska
Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)
Ekonomi & Juridik
Jag tog över en häst igår,som jag haft på foder sen december. (lycka! äntligen är han min!:D )
Fick pass och jag ska skicka in alla...
Ekonomi & Juridik
Haft min unghäst ute på foder i snart 1 år, fodervärden hade förköpsrätt de första 7 månaderna till ett pris av 80.000:-
Hon sa att hon...
Ekonomi & Juridik
..efter fodervärdstidens slut?
Hästen kom tillbaka i Augusti från fodervärd där den har varit 1 år. Hon har hoppats & ridits dressyr...
Ekonomi & Juridik
Jag undrar vad lagen säger om att kasta ut folk från ett stall då det inte skrivits något kontrakt? Har man rätt att kasta ut någon med...
Ekonomi & Juridik
Vet inte om jag lägger tråden rätt, men moderator får väl flytta på den annars. Jag undrar om det finns några rekommendationer, eller...
Ekonomi & Juridik
Måste man enligt lag ha försäkring på släpet?
Pappa minns inte och vi hittar inga försäkringsbrev så vi antar att släpet är oförsäkrat...
Ekonomi & Juridik
Ska och titta till ett stall för att eventuellt börja arbeta extra där några dagar i veckan. Min fråga lyder, ska jag skriva in mig i...
Ekonomi & Juridik
jag ska köpa en del i en häst och nu skall vi skriva någon form av kontrakt för delägarskap. Är det någon som har ett kontrakt som jag...
Ekonomi & Juridik
Hur går det till?
Har tittat en del på Tyska sidor för saluhästar och hittat en hel del intressant. Är det så enkelt som att bara köpa...
Ekonomi & Juridik
Hur har ni det med kontakten med köparen/säljaren efter en avslutad hästaffär? Fortsätter ni att hålla kontakten även efter de första...
Ekonomi & Juridik
min kompis ska tävla en triangelmärkt häst i hoppning (pay and ride) i 60-70 eller70-80 tror ja de va.. den har haft spatt, därför den...
Ekonomi & Juridik
Jag är lite sur över ett möte med en tant igår.
Jag kom körandes med min häst på en grusväg, kom upp för en backe där jag saktar av...
Ekonomi & Juridik
Jag har en liten undran.
Om man köper hö av privatperson, vad har man för rättigheter när det visar sig att höt är dåligt??
Kvitto...
Ekonomi & Juridik
Hejsan har en lite juridisk fråga..
Min kompis har hett ut sin ponny på foder till ett par människor för ett tagsedan. Efter en tid...
Ekonomi & Juridik
Måste bara få ställa en fråga: hur gör ni i nedanstående situation? Rider ni förbi i lagom tempo, eller stannar och läser på skylten...
Ekonomi & Juridik
Jag vet inte om jag postar tråden fel eftersom jag knappt håller till här, men måste fråga någon som kanske vet.
Jag köpte en häst...
Hästmänniskan @lilsan
Upplever att du verkligen är kvar i hur en 17-åring resonerade kring häst. Lite "jag kan absolut allt tillräckligt bra för att...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.