Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hästmänniska
Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)
Ekonomi & Juridik
Tyvärr verkar de omöjligt att få tag på en advokat så här på en fredag eftermiddag så ni kanske kan hjälpa mig.
I korthet problemet...
Ekonomi & Juridik
Jag har i alla år haft Agria eller Sveland till mina hästar, och varit nöjd och belåten med dem.
Nu så 'nye' herrn var försäkrad i...
Ekonomi & Juridik
Skriver med ett anonymt nick av olika anledningar.
För några månader sedan lejde jag en firma att utträtta en del markarbeten hemma...
Ekonomi & Juridik
Jag tog över en häst igår,som jag haft på foder sen december. (lycka! äntligen är han min!:D )
Fick pass och jag ska skicka in alla...
Ekonomi & Juridik
Haft min unghäst ute på foder i snart 1 år, fodervärden hade förköpsrätt de första 7 månaderna till ett pris av 80.000:-
Hon sa att hon...
Ekonomi & Juridik
..efter fodervärdstidens slut?
Hästen kom tillbaka i Augusti från fodervärd där den har varit 1 år. Hon har hoppats & ridits dressyr...
Ekonomi & Juridik
Jag undrar vad lagen säger om att kasta ut folk från ett stall då det inte skrivits något kontrakt? Har man rätt att kasta ut någon med...
Ekonomi & Juridik
Vet inte om jag lägger tråden rätt, men moderator får väl flytta på den annars. Jag undrar om det finns några rekommendationer, eller...
Ekonomi & Juridik
Måste man enligt lag ha försäkring på släpet?
Pappa minns inte och vi hittar inga försäkringsbrev så vi antar att släpet är oförsäkrat...
Ekonomi & Juridik
Ska och titta till ett stall för att eventuellt börja arbeta extra där några dagar i veckan. Min fråga lyder, ska jag skriva in mig i...
Ekonomi & Juridik
jag ska köpa en del i en häst och nu skall vi skriva någon form av kontrakt för delägarskap. Är det någon som har ett kontrakt som jag...
Ekonomi & Juridik
Hur går det till?
Har tittat en del på Tyska sidor för saluhästar och hittat en hel del intressant. Är det så enkelt som att bara köpa...
Ekonomi & Juridik
Hur har ni det med kontakten med köparen/säljaren efter en avslutad hästaffär? Fortsätter ni att hålla kontakten även efter de första...