Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Jag undrar vad lagen säger om att kasta ut folk från ett stall då det inte skrivits något kontrakt? Har man rätt att kasta ut någon med...
Svar
8
· Visningar
2 741
N
Ekonomi & Juridik Vet inte om jag lägger tråden rätt, men moderator får väl flytta på den annars. Jag undrar om det finns några rekommendationer, eller...
2
Svar
25
· Visningar
2 619
Senast: amalia
·
Ekonomi & Juridik Måste man enligt lag ha försäkring på släpet? Pappa minns inte och vi hittar inga försäkringsbrev så vi antar att släpet är oförsäkrat...
Svar
3
· Visningar
1 695
E
Ekonomi & Juridik Ska och titta till ett stall för att eventuellt börja arbeta extra där några dagar i veckan. Min fråga lyder, ska jag skriva in mig i...
Svar
5
· Visningar
1 314
S
Ekonomi & Juridik jag ska köpa en del i en häst och nu skall vi skriva någon form av kontrakt för delägarskap. Är det någon som har ett kontrakt som jag...
Svar
11
· Visningar
2 669
Senast: Annika Källse
·
P
Ekonomi & Juridik Hur går det till? Har tittat en del på Tyska sidor för saluhästar och hittat en hel del intressant. Är det så enkelt som att bara köpa...
Svar
5
· Visningar
1 390
Senast: Werze
·
Ekonomi & Juridik Hur har ni det med kontakten med köparen/säljaren efter en avslutad hästaffär? Fortsätter ni att hålla kontakten även efter de första...
2
Svar
29
· Visningar
2 580
Senast: kopparberg
·
Ekonomi & Juridik min kompis ska tävla en triangelmärkt häst i hoppning (pay and ride) i 60-70 eller70-80 tror ja de va.. den har haft spatt, därför den...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 319
Ekonomi & Juridik Jag är lite sur över ett möte med en tant igår. Jag kom körandes med min häst på en grusväg, kom upp för en backe där jag saktar av...
9 10 11
Svar
209
· Visningar
26 857
Senast: Sockertoppen
·
Ekonomi & Juridik Jag har en liten undran. Om man köper hö av privatperson, vad har man för rättigheter när det visar sig att höt är dåligt?? Kvitto...
Svar
6
· Visningar
1 644
Senast: Masse
·
K
Ekonomi & Juridik Med tanke på att jag noterat ett par trådar om just livvärden och försäkringsbolag på sistone tänkte jag kolla upp vad som gäller...
2
Svar
21
· Visningar
2 494
Senast: Kirre
·
Ekonomi & Juridik Jag tror att många gör som jag, läser annonser både på hästar och annat fastän man inte ska handla något själv just för stunden...
Svar
6
· Visningar
1 545
F
Ekonomi & Juridik Hejsan har en lite juridisk fråga.. Min kompis har hett ut sin ponny på foder till ett par människor för ett tagsedan. Efter en tid...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 256
Senast: Invinciblestables
·
M
Ekonomi & Juridik Måste bara få ställa en fråga: hur gör ni i nedanstående situation? Rider ni förbi i lagom tempo, eller stannar och läser på skylten...
2
Svar
21
· Visningar
3 333
A
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag postar tråden fel eftersom jag knappt håller till här, men måste fråga någon som kanske vet. Jag köpte en häst...
Svar
14
· Visningar
1 589
Senast: Masse
·
T
Ekonomi & Juridik Står nu inför att sälja en av mina älskade hästar... Har hittat en köpare som bara känns så där HelRätt:bow: men efter dåliga...
Svar
3
· Visningar
852
Ekonomi & Juridik Vet inte om denna tråd ligger rätt..... En del utrustning som man köper idag kostar ju en hel del, sadlar tex. Kan man försäkra...
Svar
5
· Visningar
1 184
Senast: lakrits
·
M
Ekonomi & Juridik Det är så att jag nu ska lämna ut min häst på foder och ev senare köp. Det jag funderat lite på är hur ni som gått tillväga på samma...
Svar
3
· Visningar
1 037
Senast: HD
·
Ekonomi & Juridik Bor på en gård där jag delvis kommer att jobba i höst. Min arbetsgivare är känd för att vara duktig på att pressa på en arbete så jag...
Svar
15
· Visningar
1 942
Ekonomi & Juridik Jag har två shetlandsvalacker. Den ene har jag ägt sedan han var sex månader, han är två och ett halvt nu. På dessa år har han varit...
Svar
4
· Visningar
1 121
Senast: Zqathan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp