Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

E
Ekonomi & Juridik Kollat på Kommunals hemsida på minimilöner, där står som följer: Stallpersonal Ridhus och Travtränare 31/3-2008 16 år....12 510...
Svar
9
· Visningar
1 358
Senast: _eeky_
·
J
Ekonomi & Juridik Ni som är "små" hyresvärdar, dvs har eget litet stall och bara hyr ut en box eller två - känner ni som jag att det är jobbigt att... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
7 296
Senast: Tramptass
·
K
Ekonomi & Juridik Tyvärr verkar de omöjligt att få tag på en advokat så här på en fredag eftermiddag så ni kanske kan hjälpa mig. I korthet problemet...
Svar
4
· Visningar
1 197
Senast: carinaso
·
A
Ekonomi & Juridik Jag har en gammal C-ponny som jag för några år sedan började "hyra" ut till en familj som hade en pojke som nyss börjat rida...
Svar
4
· Visningar
1 136
Senast: Ann Elisabeth
·
L
Ekonomi & Juridik Jag ska lämna min häst för inridning och utbildning till en privatperson. Vilken typ av kontrakt ska vi skriva? Hittar inget som...
Svar
11
· Visningar
4 263
Senast: CiderGirl
·
Ekonomi & Juridik Jag ska försöka sammanfatta denna historia kort. Den 16 februari 2008 bytte jag mitt 4-åriga d-ponny sto mot en 5-årig... 2
Svar
21
· Visningar
2 941
Senast: jenny82
·
Ekonomi & Juridik Jag har i alla år haft Agria eller Sveland till mina hästar, och varit nöjd och belåten med dem. Nu så 'nye' herrn var försäkrad i... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
7 358
M
Ekonomi & Juridik Skriver med ett anonymt nick av olika anledningar. För några månader sedan lejde jag en firma att utträtta en del markarbeten hemma...
Svar
2
· Visningar
1 836
Senast: mollyrouge
·
Ekonomi & Juridik Jag tycker det dyker upp hästbutiker "överallt", både fysiska butiker och de som bara bedriver näthandel. Men finns det verkligen...
Svar
9
· Visningar
2 118
Ekonomi & Juridik Jag tog över en häst igår,som jag haft på foder sen december. (lycka! äntligen är han min!:D ) Fick pass och jag ska skicka in alla...
Svar
7
· Visningar
1 318
Senast: BitterAss
·
Ekonomi & Juridik Haft min unghäst ute på foder i snart 1 år, fodervärden hade förköpsrätt de första 7 månaderna till ett pris av 80.000:- Hon sa att hon... 2
Svar
33
· Visningar
3 369
Senast: SeagirlM
·
Ekonomi & Juridik ..efter fodervärdstidens slut? Hästen kom tillbaka i Augusti från fodervärd där den har varit 1 år. Hon har hoppats & ridits dressyr...
Svar
19
· Visningar
2 265
Senast: Boj
·
Ekonomi & Juridik Jag ska skicka in en skadeanmälan till Agria och har en fråga angående ifyllningen. Det finns ett fält där det står: "Har hästen...
Svar
1
· Visningar
1 178
Senast: Zqathan
·
Ekonomi & Juridik Jag undrar vad lagen säger om att kasta ut folk från ett stall då det inte skrivits något kontrakt? Har man rätt att kasta ut någon med...
Svar
8
· Visningar
2 750
N
Ekonomi & Juridik Vet inte om jag lägger tråden rätt, men moderator får väl flytta på den annars. Jag undrar om det finns några rekommendationer, eller... 2
Svar
25
· Visningar
2 632
Senast: amalia
·
Ekonomi & Juridik Måste man enligt lag ha försäkring på släpet? Pappa minns inte och vi hittar inga försäkringsbrev så vi antar att släpet är oförsäkrat...
Svar
3
· Visningar
1 701
E
Ekonomi & Juridik Ska och titta till ett stall för att eventuellt börja arbeta extra där några dagar i veckan. Min fråga lyder, ska jag skriva in mig i...
Svar
5
· Visningar
1 317
S
Ekonomi & Juridik jag ska köpa en del i en häst och nu skall vi skriva någon form av kontrakt för delägarskap. Är det någon som har ett kontrakt som jag...
Svar
11
· Visningar
2 676
Senast: Annika Källse
·
P
Ekonomi & Juridik Hur går det till? Har tittat en del på Tyska sidor för saluhästar och hittat en hel del intressant. Är det så enkelt som att bara köpa...
Svar
5
· Visningar
1 412
Senast: Werze
·
Ekonomi & Juridik Hur har ni det med kontakten med köparen/säljaren efter en avslutad hästaffär? Fortsätter ni att hålla kontakten även efter de första... 2
Svar
29
· Visningar
2 594
Senast: kopparberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈