Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hästmänniska
Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)
Ekonomi & Juridik
Då valacken eventuellt kommer ut till fodervärd nu denna veckan, så har jag lite funderingar angående hans pass.
Är det jag som ägare...
Ekonomi & Juridik
Har nu hittat en toppenhäst och väntar nu på att hon ska komma hem!
Eftersom hon kostar 25 000 kr så vill jag ha en prövotid på några...
Ekonomi & Juridik
Vet någon om det finns "färdiga" Halvfodervärds kontrakt att köpa??
Ska ha halvfodervärd på min häst och vill gärna skriva kontrakt då...
Ekonomi & Juridik
Hej,
Jag har köpt ett Danskt Varmblod via ett försäljningsstall i Sverige. Fick hjälp att skicka in pappren för ägarbyte. Nu har det...
Ekonomi & Juridik
är det någon som kan hjälpa mej att klargöra lite stallvett o etikett?
om man har tex 2 månaders uppsägnings tid. men i kontraktet...
Ekonomi & Juridik
Om man ska rida på en stubbåker under hösten/vintern. Ska man kontakta ägaren först?
Hur får man lättast tag på ägaren? Genom kommunen? :D
Ekonomi & Juridik
Jag har haft väldigt otur med min senaste häst, som nu är utdömd som ridhäst, men livsduglig i övrigt.
Det tråkigaste är att trots att...
Ekonomi & Juridik
Om man köper en häst där det står i avtalet att alla papper för pass är inskickade, vem tycker ni ska betala för passet sen när det väl...
Ekonomi & Juridik
Skulle vilja ha några råd om kontraktsbrott?
Allt började med att jag skuttade på en D-ponny som kanske inte var i det bästa skick...
Ekonomi & Juridik
Hej alla, vet inte om den här tråden har hamnat rätt (är ganska ny) men iaf, jag kanske är lite efter men vad betyder moms i samband med...
Ekonomi & Juridik
Vi tjatar ju ofta om hur vi har hästarna försäkrade... men hur står det till med oss själva? Jag ska sätta mig in i detta nu då jag är...
Ekonomi & Juridik
Bara funderade. Ni som har köpt/köper dyra hästar som ligger runt 100 000. Hur har ni löst det? Lån, sålt andra hästar och fått ihop...
Ekonomi & Juridik
För snart 6 månader sedan köpte vi ny häst, som hade lös benbit enl. röntgen men där veterinär bedömt att det inte skulle orsaka något...
Ekonomi & Juridik
Har hittat en trevlig 2 åring. Den ser ok ut i benen tycker jag, lite parallellförskjuten och har fått 2 överben på insidan precis under...
Hästnyheter Sophie Jahn växte upp i utsatthet och när vuxenvärlden svek blev hästarna hennes räddning. Här berättar hon vikten av att våga prata och...