Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hästmänniska
Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)
Ekonomi & Juridik
Vi har tyvärr ett problem i vårt stall. Vi har sagt upp en hyresgäst i stallet pga en massa bråk som gör att det inte fungerar längre...
Ekonomi & Juridik
Jag har gjort ett uppdrag åt en ridklubb på konsultbasis som jag ska fakturera dem för. Det är överenskommet att mitt arvode är 4000:- +...
Ekonomi & Juridik
Jag behöver lite råd från kunniga hästmänniskor! Vad är det som gäller vid uppsägning av stallplats? Jag har nyligen flyttat min häst...
Ekonomi & Juridik
Jag har jobbat som tranare/beridare utomlands for samma familj i nastan 6 ar. Jag trivs pa jobbet och ar god van med hela familjen...
Ekonomi & Juridik
Köparen vill ha en månads prövotid på min madam, och det tycker jag låter bra eftersom det är liiite tjorvigt att provrida en häst flera...
Ekonomi & Juridik
Finns det över huvud taget någon möjlighet att grundförsäkra en oförsäkrad vuxen häst utan vetbes? Talar om liv upp till inköpsvärdet...
Ekonomi & Juridik
Jag har ju haft en lite trist historia med vårt sto som fölade dött o sen via ammajouren fått ett annat föl som de sen valde att ta...
Ekonomi & Juridik
Om man misstänker problem hos hästen som man vill röntga. Dvs man har inte blivit rådd att göra det av veterinär i sig.
Går detta då på...
Ekonomi & Juridik
Jag har en liten passiv näringsverksamhet och jag har en revisor som hjälper mig med deklarationen. Idag fick jag en räkning på 7000...
Ekonomi & Juridik
Vad trött jag är på våra hyresvärdar just nu.
Vi flyttade till gården i slutet av sommaren.
Eftersom jag skulle ha flertalet hästar...
Ekonomi & Juridik
Jag kommer hyra ett stall kallt och hyra ut stallplatser med full skötsel.
Vad ska man tänka på med försäkringar och annat som man...
Ekonomi & Juridik
Har en länk här angående fodervärdskontrakt.
Vill helst skaffa mig ett så snabbt som möjligt och gratis är inte helt fel.
Så på den...
Ekonomi & Juridik
Har läst på skatteverket och fattar ungefär 50% !
Om jag som privatperson köper in foder (större mängd) och sedan säljer detta till...
Ekonomi & Juridik
Jag undrar hur det går till rent ekonomiskt när man är arrendator på ex en ridskola. Hur går det till? Behöver man slänga in en summa...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.