Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hästmänniska
Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)
Ekonomi & Juridik
Om man skriver in i ett köpekontrakt när man säljer hästen att föregående ägaren (alltså säljaren) har förköpsrätt om nya ägaren skulle...
Ekonomi & Juridik
Åter igen har jag blivit totalt överkörd av den inackorderingsvärd som jag har hästen hos! Det handlar alltid bara om pengar och att...
Ekonomi & Juridik
Sålde en ettåring i mars, fick handpenning på henne insatt på konto. Han skulle komma å hämta hästen i slutet av månaden å då skulle jag...
Ekonomi & Juridik
Köpte en häst men var inte nöjd med den så jag lämnade tillbaks den enligt skriftligt avtal men får ju inte tillbaks några pengar. Så...
Ekonomi & Juridik
Jag ska på ett ridläger i sommar, på hemsidan står det att allt ska ingå och alla avgifter ska vara betalda en viss tid innan lägret...
Ekonomi & Juridik
Vi har tyvärr ett problem i vårt stall. Vi har sagt upp en hyresgäst i stallet pga en massa bråk som gör att det inte fungerar längre...
Ekonomi & Juridik
Jag har gjort ett uppdrag åt en ridklubb på konsultbasis som jag ska fakturera dem för. Det är överenskommet att mitt arvode är 4000:- +...
Ekonomi & Juridik
Jag behöver lite råd från kunniga hästmänniskor! Vad är det som gäller vid uppsägning av stallplats? Jag har nyligen flyttat min häst...
Ekonomi & Juridik
Jag har jobbat som tranare/beridare utomlands for samma familj i nastan 6 ar. Jag trivs pa jobbet och ar god van med hela familjen...
Ekonomi & Juridik
Köparen vill ha en månads prövotid på min madam, och det tycker jag låter bra eftersom det är liiite tjorvigt att provrida en häst flera...
Ekonomi & Juridik
Finns det över huvud taget någon möjlighet att grundförsäkra en oförsäkrad vuxen häst utan vetbes? Talar om liv upp till inköpsvärdet...
Ekonomi & Juridik
Jag har ju haft en lite trist historia med vårt sto som fölade dött o sen via ammajouren fått ett annat föl som de sen valde att ta...
Ekonomi & Juridik
Om man misstänker problem hos hästen som man vill röntga. Dvs man har inte blivit rådd att göra det av veterinär i sig.
Går detta då på...
Hästnyheter Det beror ju alldeles på vad det är. En hjärnskakning hade jag som förälder tagit jätteallvarligt på, medan jag tyckte det var helt okej...
Juridik & Ekonomi Nu är det ju inte bara jag som tycker att det underlättar, om du läser tråden.
Jag litar inte på att andra trafikanter gör någonting i...
Lantbruksdjur Här har 2 av 4 tackor lammat nu.
Tacka nr 1 magrade av under högdräktigheten trots mycket foder. Var väldigt orolig över komplikationer...
Ekonomi & Juridik Man kommer kunna hitta folk med bra och dåliga erfarenheter av alla bolag. Jag har haft Agria till hästar, katt och hundar i över 20 år...