Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om det är min mark som jag äger och har köpt får väl de inte komma in? Allemansrätten suger och BÖR ändras. Skitbra att man får gå runt i skogen och plocka grenar från marken, men det är rent ut sagt stört att man får gå in på folks tomtmarker. Speciellt om det är staket runt..
www.youtube.com/watch?v=dBUZC_AmYY4
Hände nyligen. Hästen är dock inte skadad, fysiskt iallafall. Men en 2 årig hingst.... Vem vet hur det blir att rida in den sen?!
Visst, men du vet väl att du åker dit om hundarna ger sig på en människa? Du har strikt ägaransvar över dina hundar, även om någon rider på dina hästar så ger det inte dig laglig rätt att bussa hund/ar på dem. Moralisk kan man tycka, men ej juridiskt.
Måste också säga att det verkar vara fruktansvärt trevliga och bra hästar i den hagen. Alla går ju fram och kollar till killen efter att han for av...
Åh herregud!!! Satt och läste kommentarerna på youtube till filmen nu också, HUR G***A STÖRDA I HUVET FÅR MAN EGNTLIGEN BLII?!?!?!
Yo,de tycker de är sååå coolast i stan!
Om det är min mark som jag äger och har köpt får väl de inte komma in? Allemansrätten suger och BÖR ändras. Skitbra att man får gå runt i skogen och plocka grenar från marken, men det är rent ut sagt stört att man får gå in på folks tomtmarker. Speciellt om det är staket runt..
Nje de kollar om han går att äta .
( Ett naturligt beteende att undersöka saker....)
/KT
Jo men om de inte hade varit välhanterade så hade de troligtvis blivit rejält skrämda och inte alls säkert att de hade gått fram och kollat på det sättet dom gjorde...
tkr som du stört att man får gå in i djurhagar! på min hästs sommarbete vare några som öppnade en trägrind (som tydligt visade att den itne skulle öppnas) körde in med 4 hjuling med trädlastare efter skrämde slag på alla hästarna som skenade runt i hagen och när de öppnade eltråden på andra sidan och gick åt sidan så hängde eltråden i backen hela långsidan -.- och hästna skenade runt i hagen *klyyyftigt!* hm.. fast jag sa till stallägarna osså ringde de direkt o skällde ut dem (A)
Jodå, skolan är känd. Men jag kan inte svara på om dom är medvetna om vad som hände... Men har samtidigt svårt att tro att dom inte vet! Eller rättare sagt hoppas att som har lite koll på vad som händer och sker!
Alla personer är som sagt anmälda till polisen!