olovlig ridning!

Sv: olovlig ridning!

Oki, kunde inte ha ljudet så högt så jag hörde inte vad som sas :)

Inget som sades på filmen, utan står bland kommentarerna under. Läs inte dem om du inte redan har gjort det, så många idioter på samma ställe att man får hjärnblödning.
 
Sv: olovlig ridning!

Eftersom man har kunnat identifiera personerna, vet varifrån de kommer, vilka de är osv. Så kommer detta inte bli gratis i någon form.
 
Sv: olovlig ridning!

***Knapplån***

Angående strikt hundägaransvar är det så att man brukar jämka i de fall som exempelvis en inbrottstjuv blir hundbiten. Dvs tjuvens skadeståndsanspråk på hundägaren jämkas mot de skadeståndskrav som hundägaren har på tjuven (uppbrutet lås, krossat fönster etc).
Rätten brukar se "milt" på sådana ärenden.

Immer
 
Sv: olovlig ridning!

kunde inte låta bli lämna kommentar på youtube, fick till svar att jag var ett "humorbefriat mobbingoffer och håll käften"
 
Sv: olovlig ridning!

Hehe, jag har uppenbarligen "inte fått nåt" på länge...

Hur kunde de veta det? :o

Idioter. Jag har rapporterat filmen flera gånger till YouTube.
 
Sv: olovlig ridning!

Tyvärr tror jag att denna film och dess kommentarer kommer att "trigga" fler personer till liknande påhitt.
Klippet har ju setts av väldigt många som försvarar detta betende.
 
Sv: olovlig ridning!

är det där brottslingen som ridit på dina hästar?? Lämna in filmen till polisen vetja. Alltså, om hästen blev halt är det lätt olagligt
 
Sv: olovlig ridning!

Du kan däremot inte hindra folk från att utnyttja allemansrätten, förutsatt att de inte stör dina hästar och lämnar grindar etc öppet efter sig.
Om det är min mark som jag äger och har köpt får väl de inte komma in? Allemansrätten suger och BÖR ändras. Skitbra att man får gå runt i skogen och plocka grenar från marken, men det är rent ut sagt stört att man får gå in på folks tomtmarker. Speciellt om det är staket runt..
 
Sv: olovlig ridning!

Jag tycker inte att jag tjatar...
Jag tycker att det är oerhört intressant att få reda på om jag kan stå ansvarig, och om det isåfall finns något sätt jag kan skydda mig på!
Men visst jag kan ju ringa och fråga en advokat, men det kanske kan vara fler hästägare som är intresserade av svaret!

Som det verkar så kan jag inte bli skyldig utan står med ryggen fri!

Anledning till att jag vill veta är att väldigt många ungdomar har komenterat filmen med att dom tycker att det är skitballt och att dom vill se fler liknande filmer....

Alla personer på filmen är identifierade och anmälda... Dom var ute på friluftsdag med skolan...
 
Sv: olovlig ridning!

Såna där har kollat för mycket på jackass och andra sjuka serier som uppmanar till illdåd :mad::mad::mad::mad::mad:
 
Sv: olovlig ridning!

Tomtmark ingår inte i allemansrätten, man får inte gå för nära hus. Men hur ofta har man hästarna i trädgården?

Jackass-folket skulle aldrig riskera skada någon annans djur utan att ägaren vet om det.
 
Sv: olovlig ridning!

Det är inte mina hästar... Men jag ska hålla er informerade!

Eller jag kanske tjatar då?! Jag känner att det var en onödig kommentar av Boj som annars brukar ha mycket bra kommentarer!
 
Sv: olovlig ridning!

Jag tycker inte att jag tjatar...
Jag tycker att det är oerhört intressant att få reda på om jag kan stå ansvarig, och om det isåfall finns något sätt jag kan skydda mig på!
Men visst jag kan ju ringa och fråga en advokat, men det kanske kan vara fler hästägare som är intresserade av svaret!

Som det verkar så kan jag inte bli skyldig utan står med ryggen fri!

Anledning till att jag vill veta är att väldigt många ungdomar har komenterat filmen med att dom tycker att det är skitballt och att dom vill se fler liknande filmer....

Alla personer på filmen är identifierade och anmälda... Dom var ute på friluftsdag med skolan...

Någon som vet vilken skola de var i från ? Skulle vara bra om skolan tog tag i saken genom att informera både föräldrar och ungdomar som dessa i lite etik och moral.
Har själv sett lärare ute på friluftsdag med elever som skrikit och kastat sten mot djur i hagar, utan att lärarna reagerade.
Skulle vara intressant att höra vad som händer med anmälningen om polis tar detta på allvar.
 
Sv: olovlig ridning!

Jodå, skolan är känd. Men jag kan inte svara på om dom är medvetna om vad som hände... Men har samtidigt svårt att tro att dom inte vet! Eller rättare sagt hoppas att som har lite koll på vad som händer och sker!
Alla personer är som sagt anmälda till polisen!
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 222
Senast: Grazing
·
Gnägg Vad betyder Hästlivet för dig Har du eget stall eller inhyrd Hur ser rutinerna ut Är ridning/körning eller annat något du gör eller är...
Svar
0
· Visningar
286
Ekonomi & Juridik Åker ner på Q24 i Aachen och är förvirrad. Någon som har bättre koll för just nu hittar jag ingen info eller undantag. Nya regler från 1...
Svar
0
· Visningar
266
Senast: Ramona
·
Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 617
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp