Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hästmänniska
Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)
Ekonomi & Juridik
Jag har min häst (islänning) på en lösdrift med 10 andra ponnyer i varierande storlek.
Vi ska precis flytta till ett stall som ligger...
Ekonomi & Juridik
Jag undrar vad som gäller vid handpenning vid köp av häst,
det är så att det har varit en massa strul mellan mig och ägaren till min...
Ekonomi & Juridik
Jag fick hem min nya pålle idag (super fin förresten :laugh: ) och han har inga som helst papper, jag har köpt honom från en här i...
Ekonomi & Juridik
I dagsläget kommer en tjej och rider min häst 1 gång/vecka. Hon mockar och fixar mat också. Nu skulle hon vilja rida 1 gång till/vecka...
Ekonomi & Juridik
Nu har jag hamnat i en liten besvärlig situation.. Har möjligheten att få en häst. Ett 6-årigt halvblod med bra stam (bl.a. Pilot-blod)...
Ekonomi & Juridik
Om uppbindning:
Får man binda upp hästen, tillfälligt, i ett utrymme (ex. stallgång) med för låg takhöjd? T.ex. när hästen ska göras...
Ekonomi & Juridik
Bakgrund: Jag har en häst som för tillfället är "oförklarigt halt" och som just nu går på "sista chansen". Alternativ behandling är på...
Ekonomi & Juridik
i juni månad hämtade jag hem mitt nya stjärnskott. enligt säljaren hade han gått 140hoppningar,tävlat fälttävlan & även gått rätt bra i...
Ekonomi & Juridik
Om man köper en häst på säljarens klinikbesiktning (gjord 1,5 vecka innan köp) och man pratat med besiktigande veterinär för att fråga...
Ekonomi & Juridik
Det är nu två personer som har kontaktat mig efter att jag satte ut en annons på en häst i helgen. Båda dessa har blivit blåsta av samma...
Ekonomi & Juridik
Jag har köpt en ny häst och den kom hem till mig för en månad sen. Släppte ut den i en egen hage brevid dom andra hästarna och tog sen...
Ekonomi & Juridik
Ligger den här tråden fel så hoppas ja att någon snäll moderator skulle vilja flytta den.
Har ett avställt, obestiktat (men skattat...
Ekonomi & Juridik
Jag skulle behöva lite tips på vad ni gör för att minska kostnaderna när det gäller hästen.
Vad tycker ni får kosta lite mer?
Var kan...
Ekonomi & Juridik
Tjolahopp!
Köpte två stycken pållar förra helgen, en kallblodstravardam 11år och en vblvalack 9år.
Har hört att man ska registrera...
Ekonomi & Juridik
Jag har en av mina hästar hos en fodervärd just nu.
Fodervärden har haft hästen hela sommaren och allt har gått jättebra.
Fodervärden...
Ekonomi & Juridik
De är så att jag har en stallplats på en mindre ridskola, på en mindre ort i norra sverige. Nu undrar jag hur mycket skulle ni betala i...
Ekonomi & Juridik
Fick idag en faktura från en klinikutredning på 10'000, det är bara det att den är från mars 2006!
Den stämmer och allt, så det är...