Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hästmänniska
Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)
Ekonomi & Juridik
Om man köper en häst på säljarens klinikbesiktning (gjord 1,5 vecka innan köp) och man pratat med besiktigande veterinär för att fråga...
Ekonomi & Juridik
Det är nu två personer som har kontaktat mig efter att jag satte ut en annons på en häst i helgen. Båda dessa har blivit blåsta av samma...
Ekonomi & Juridik
Jag har köpt en ny häst och den kom hem till mig för en månad sen. Släppte ut den i en egen hage brevid dom andra hästarna och tog sen...
Ekonomi & Juridik
Ligger den här tråden fel så hoppas ja att någon snäll moderator skulle vilja flytta den.
Har ett avställt, obestiktat (men skattat...
Ekonomi & Juridik
Jag skulle behöva lite tips på vad ni gör för att minska kostnaderna när det gäller hästen.
Vad tycker ni får kosta lite mer?
Var kan...
Ekonomi & Juridik
Tjolahopp!
Köpte två stycken pållar förra helgen, en kallblodstravardam 11år och en vblvalack 9år.
Har hört att man ska registrera...
Ekonomi & Juridik
Jag har en av mina hästar hos en fodervärd just nu.
Fodervärden har haft hästen hela sommaren och allt har gått jättebra.
Fodervärden...
Ekonomi & Juridik
De är så att jag har en stallplats på en mindre ridskola, på en mindre ort i norra sverige. Nu undrar jag hur mycket skulle ni betala i...
Ekonomi & Juridik
Fick idag en faktura från en klinikutredning på 10'000, det är bara det att den är från mars 2006!
Den stämmer och allt, så det är...
Ekonomi & Juridik
En lite dum fråga, ursäkta, men när betalar man egentligen för hästen när man köper den? Alltså; före eller efter att man skrivit på...
Ekonomi & Juridik
Häromdagen trillade jag av min häst ganska illa. Ena knät gick åt fanders så jag fick åka till akuten. Inga huvudskador som tur var, men...
Ekonomi & Juridik
Min dotter kan bli halvfodervärd till en shetlandsponny. Den är inte inriden, skolad, men ridbar. Hästen är åtta år. Hon ska vara där...
Ekonomi & Juridik
Hur har ni gjort vid skrivning av kontrakt? Jag ska ev. köpa en ny häst, eller, jag ska det om den går igenom bes. på fredag. Vi vill...
Ekonomi & Juridik
Jag vet inte riktigt vart jag ska lägga in denna tråden så flytta den om den ligger fel.
Jag har en liten undran ang. fodervärdsavtal...
Ekonomi & Juridik
Ja då gjorde jag ett nytt försök att låna ut mitt sto till en fodervärd. Vi skrev ordentliga papper (fodervärds avtal från Hööks) med i...
Ekonomi & Juridik
Jag är inne på att äntligen köpa mig en egen häst.
Men jag undrar vad för kostnader som kommer till per månad/år?
Vad betalar ni?
Vad...
Kropp & Själ Det är en tolkningsfråga. Från 6.30 till 18.30 jobbade jag och hade således väldigt många i närheten, både personal och intagna :p (Även...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.