När betalar man?

Sv: När betalar man?

Undviker gärna kontanter, det räcker med en falsk tusenlapp så kommer jag att reta mig till dödagar...

Jag är ingen expert på sedleförfalskining, men inte borde man väl löpa så stor risk att bli betald i falska pengar? Klart att det är möjligt, men jag skulle tro att de flesta som köper häst inte har tillgång till förfalskade pengar på något vis. Hoppas jag :crazy:

Beror nog på i vilka trakter man handlar... Men här är det hyfsat vanligt med falska sedlar. Och risken ökar ju om man t ex får kontanter från en bilfirma som enbart handlar med kontanter. Mycket kontanter - större risk.

Kommer pengarna direkt från bankomaten är det ju ingen fara, men jag tycker det är obehagligt att springa omkring med en massa cash, det finns ju så många bättre sätt att göra affärer på.

Jo, det förstås.

Vi kom i alla fall överens nu om kontant betalning, men pengarna kommer inte vara "ute i det fria" speciellt länge, utan någon timme som mest, så som tur är blir det inget runtspringande med dem. Hoppeligen går allt som det ska :)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 338
Senast: Grazing
·
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 316
Senast: Raderad medlem 149524
·
Juridik & Ekonomi Hej! Gammal användare som vill vara anonym. Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 890
Ekonomi & Juridik Åker ner på Q24 i Aachen och är förvirrad. Någon som har bättre koll för just nu hittar jag ingen info eller undantag. Nya regler från 1...
Svar
0
· Visningar
337
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama