Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

F
Hästmänniskan Idag fick jag äntligen besked från STC att jag numera kan titulera mig ägare till den varmblodiga travare jag köpte för snart 15 månader...
Svar
13
· Visningar
1 458
Senast: Francess
·
P
Hästmänniskan Jag har hört om en del som tar emot travare-rider in dem , tävlar, tränar osv. Och sedan säljer. Lönar sig det? Är det svårt att få sålt...
Svar
12
· Visningar
1 018
Senast: Psyco
·
P
Hästmänniskan någon här som hyr ett helt stall med tillhörande mark o sedan i er tur hyr ut boxar? vad tycker ni om det? är det jobbigt? har ni...
Svar
4
· Visningar
2 268
·
P
Hästmänniskan Nu är det meningen att jag ska flytta pållen till hösten (nu till uppstallningstiden) och funderar på vad som är viktigt att tänka...
Svar
5
· Visningar
1 037
·
Hästmänniskan För några dagar sen så hände det en olycka i stallet med en av hästarna som är inhyrda här. Ägaren till hästen var inte hemma pg...
Svar
19
· Visningar
1 589
Senast: Boj
·
A
Hästmänniskan Hejsan, Jag har gått med på att hyra ut en box i mitt stall och undrar om detta kan verka rimligt: Box: inklusive vatten, el, hage...
Svar
11
· Visningar
1 340
Senast: Masse
·
M
Hästmänniskan hur många lektioner i snitt går hästarna/ ponnyerna i eran ridskola? där jag själv rider går ponnyerna cirka 2 - 3 och hästarna cirka 2...
2
Svar
30
· Visningar
3 002
Senast: Loranga
·
E
Hästmänniskan För snart 2 år sedan köpte vi vårt Nordsvenska brukssto, efter att ha haft henen på foder i nästan 4 år. Nu undrar jag, hur tar jag...
Svar
2
· Visningar
889
Senast: FairLady
·
Hästmänniskan I vilka höjder brukar dom vara?
Svar
7
· Visningar
1 917
Senast: BeastieBabe
·
S
Hästmänniskan Är lite nyfiken på vad man skulle kunna ta betalt i boxhyra för följande tjänst. *Litet stall med 3 boxar (2 till uthyrning)...
Svar
2
· Visningar
2 213
Senast: Diabetikern
·
Hästmänniskan Har letat efter, men inte hittat, tråd om underlag till ridbana. Nu vill jag ha hjälp! Vad ska man lägga på en utebana, och var hittar...
Svar
3
· Visningar
1 389
Senast: krocket
·
Hästmänniskan Vi har problem med massor av gråsparvar i stallet som skiter överallt, i vattenkoppar och krubbor etc. Är det någon som haft det...
Svar
11
· Visningar
1 778
Senast: Ante
·
4
Hästmänniskan hej hopp!! kan inte ni sätta in lite bilder på era stall och vilka färger man kan ha och som e snyggt. Det skulle vara roligt att se...
Svar
1
· Visningar
727
Senast: Babelilla
·
S
Hästmänniskan ska förhoppningsvis skaffa foderhäst nu till höst. vilka rättigheter har man?
Svar
1
· Visningar
759
Senast: Millz
·
Hästmänniskan Jag behöver lite hjälp av er som köpt gård eller har gård... Sambon och jag ska titta på en gård på onsdag och behöver lite tips och...
2
Svar
34
· Visningar
2 908
Senast: Inte_Ung
·
I
Hästmänniskan Hej alla kunniga på området... det ska anläggas en ridbana i stallet jag står och skulle bara vilja ha lite råd och tips på underlag...
Svar
1
· Visningar
888
Senast: TomasN
·
X
Hästmänniskan När man kör upp för BE kort så måste man dels ha en bil med manuell låda, dels så måste släpets totalvikt (?) överskrida bilens...
2
Svar
29
· Visningar
5 507
Hästmänniskan Håller precis på att utöka stallet, och ska göra nya boxar. Nu vill jag ha ganska "öppna boxar", med så lite galler som möjligt, så att...
Svar
1
· Visningar
962
Senast: krumelur
·
Hästmänniskan Någon som kan dom?? Vem är skadeståndsskyldig om ett betesdjur attackerar en besökare i hagen??? Häst/djur-ägaren? Inackorderaren...
2
Svar
30
· Visningar
2 760
J
Hästmänniskan Halloj, Hur försäkrar ni era föl? till vilket livvärde och vilken veterinärvård? //Jenni
Svar
5
· Visningar
710

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka