Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Jag skulle hemskt gärna vilja veta hur ni har löst det samt gärna se bilder på era stallar! Vi funderar nämligen på att bygga om en...
Svar
0
· Visningar
1 883
Senast: Fenestra
·
Anläggning Eller vad det nu heter. Vad är er erfarenhet av dessa? Vilka färger finns de i? Hållbarhet? Pris? Funderar på dessa som...
Svar
2
· Visningar
980
Senast: MaRomer
·
Anläggning Ska nog bygga stall i sommar och då är det en gammal ladugård. Min högsta häst är ca 152 i mkh. Jag har räknat ut att takhöjden då måste...
Svar
4
· Visningar
1 098
Senast: MaRomer
·
Anläggning Vi har tillgång till ett par åkrar som vi helt gratis får slå hö på. Vi har en egen traktor men ingen utrustning. Finns det möjlighet...
Svar
2
· Visningar
994
Senast: nordtravare
·
F
Anläggning Hej! Först och främst undrar jag om en gård som har "klassats" som jordbruksfastighet för ganska länge sedan kan sluta "klassas" som...
Svar
14
· Visningar
3 978
Senast: Strajder
·
E
Anläggning Skulle gärna vilja ha lite tips och idéer om hur ni har löst förvaring för allt som ska rymmas i en sadelkammare! Tips på smart...
Svar
6
· Visningar
4 179
Senast: Stall Johansen
·
M
Anläggning Sitter här och läser trådar om stallbygggen och började fundera på en sak. Om man vill bygga om sin eventuella ladugård och takhöjden...
Svar
5
· Visningar
1 248
Senast: Masse
·
F
Anläggning Ni som har egen padock, vilka låter ni vara där? Jag har alltså lagt mycket tid och pengar på att äntligen ha en egen padock. Då jag har...
2
Svar
27
· Visningar
2 705
Senast: fjordtokan
·
Anläggning Hej. Vi funderar på att hyra en stor gård som har en ladugård där det tidigare stått köttkor "på spalt". Själva ladugårdsdelen har...
Svar
16
· Visningar
2 933
Senast: bapro
·
J
Anläggning Hej, Ska bygga en ridbana. Kommer att ligga precis jämte en bäck. Nu undrar jag om jag behöver bygglov?
Svar
3
· Visningar
2 221
Senast: Lena_B
·
A
Anläggning Jag har roat mig med att sitta och titta på nya stallbyggnader. (Det är ju alltid trevligt att drömma;)) Flera av byggnaderna är ju...
Svar
5
· Visningar
1 703
T
Anläggning Hoppas att jag lagt tråden rätt... Förr fanns det skyltar som satt på flera stalldörrar. De var gula med svart text, det stod...
Svar
9
· Visningar
1 604
Senast: Trollsan
·
M
Anläggning Det fuinns ju regler för hur stor box olika hästar ska ha o takhöjd etc etc. men finns det regler för om det ska finnas el eller...
Svar
2
· Visningar
1 032
Senast: Strajder
·
Anläggning En liten dröm som inte är helt omöjlig är att så småningom ha eget stall på gården, ett lite mindre med 4 boxar ca. Detta ligger några...
Svar
2
· Visningar
1 124
Senast: Yrrol69
·
L
Anläggning Så nu ska vädret vara fint fram t.o.m. Onsdag men hittar ingen som kan plasta. När jag ringde till maskinstationerna var alla är redan...
2
Svar
27
· Visningar
3 255
Senast: Lampi
·
Anläggning Hittar inget när jag söker och jag hoppas tråden ligger rätt. Hur ofta vattnar ni er paddock? Var tar ni vattnet ifrån? Använder ni...
Svar
9
· Visningar
4 139
Senast: Warg
·
Anläggning Jag skulle vela piffa upp mitt stall, tycker det är lite tråkigt. Har inga bilder på stallet, om n¨gon är intresserad kan jag fota...
Svar
6
· Visningar
1 618
Senast: anni0001
·
Anläggning Hej hej.. har byggt ut min sadelkammare till det dubbla!! :bump: Och behöver hjälp med att inreda det hela... Jag ska förklara vad...
Svar
2
· Visningar
936
Senast: Tagliabue
·
Anläggning Ja precis som rubriken säger - är det krav på brandsektionering vid ombyggnad eller utbyggnad av häststall? Gäller annat vid...
Svar
1
· Visningar
1 010
Senast: Anna_
·
Anläggning ... för att underhålla ett naturbete på ca 30-35 hektar? Om hästarna ska gå året runt på markerna och man vill låta dem växla mellan...
2
Svar
20
· Visningar
2 159
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp