Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

H
Anläggning Jag undrar vad som gäller när man vill bygga stall, hägna in hagar m.m. Hur långt måste det vara till omkring liggande bostäder? Är det...
Svar
2
· Visningar
936
Senast: honeypie_84
·
B
Anläggning Dags att köpa nytt aggregat. 3ha område Ganska riklig vegetation som jag tänkte försöka hålla styr på. Batteri drivet Vad...
Svar
9
· Visningar
1 703
Senast: Ljulius
·
Anläggning Arrenderar/hyr mark av en bonde. Under sommaren kommer vi att bygga en eller två ligghall/ar i vinterhagen. Typen på ligghall kommer...
Svar
3
· Visningar
1 428
Senast: psychogrrl
·
L
Anläggning Jag köper det mest dammfria spånet jag kan hitta i Sverige men det blir ju trots allt dammigt i stallet ändå. Jag tar ut all bajs och...
Svar
18
· Visningar
2 673
Senast: Tacitus
·
A
Anläggning Jag har en paddock med sand, och den är så in i vassen djup och tung-riden. Finns det någon som har tips på vad man kan lägga på för att...
Svar
10
· Visningar
6 790
Anläggning Vi ska byta staket nu i vår/sommar runt hagarna. Just nu är det vanliga impergnerade stolpar med eltråd. Jag vill gärna ha kvar el men...
Svar
3
· Visningar
1 213
Senast: Strajder
·
Anläggning Hur får man bort dessa jobbiga och taggiga buskar på bästa sätt, är sååå trött på dem. Hur gör man om man vill ha hage där dessa finns...
Svar
2
· Visningar
3 826
Senast: cowgirl81
·
Anläggning Vi har ett problem med våran lilla beteshage som vi arrenderar. Den består mer eller mindre av 50% rator och vi vill verkligen göra...
Svar
15
· Visningar
6 438
Senast: Texaz
·
S
Anläggning Har efter börjat leta fakta om lösdrift upptäckt att det finns massa fakta, men väldigt utspridd, skulle vi inte kunna samla ihop lite...
2
Svar
34
· Visningar
3 219
Senast: Sar
·
Anläggning Är det bara jag som irriteras över alla gårdar som styckas av in till grunden och mäklare som förmedlar "hästgårdar" med 4 tnd där...
11 12 13
Svar
245
· Visningar
26 517
Senast: rubytoo
·
Anläggning Är det någon som har kommit på någon smart lösning för att duscha hästen utomhus? Jag funderar på om det går att använda svarta...
2
Svar
39
· Visningar
4 001
Senast: _Runaway_
·
H
Anläggning Jag och min mamma har hyrt varsin islandshäst under två veckor i sommar. Vi har även hyrt en sommarhage som ligger nära vår sommarstuga...
Svar
7
· Visningar
1 468
Senast: Naisimaisi
·
P
Anläggning Vad betalar ni i avgift för att få rida i andras paddock eller manege? Ni som har egen ridbana, vad tar ni betalt av andra...
2
Svar
29
· Visningar
5 295
Senast: SandraÖberg
·
Anläggning Kliar mig i huvudet och försöker komma på hur fasiken jag skall kunna dela av min loge på ett tillräckligt starkt sätt. Behöver...
Svar
4
· Visningar
1 032
Senast: Hannely
·
Anläggning Dum fråga kanske men VAD GÖR JAAAAG????? Det är små mögel prickar i taket! Mycket konstigt att det kom nu tycker jag! Det är ett...
Svar
10
· Visningar
5 321
Senast: biffen
·
Anläggning Jaha, jag och syrran blev sååå glada när vi kom hem idag, eller inte. :mad: Vi ska få elledningarna nedgrävda här, så då ska de gräva...
2
Svar
28
· Visningar
3 669
Senast: Kratus
·
Anläggning Håller på och ska göra en ridbana på 20*40 nu i sommar. Vi måste dränera och gräva ur ordentligt. Men sen kommer frågan, vad ska det...
Svar
7
· Visningar
1 596
Senast: sjoberga
·
Anläggning Bygga allt själv eller köpa moduler? Har kollat runt på olika firmor som gör moduler och det verkar ju hyffsat billigt, men är det...
Svar
5
· Visningar
1 515
Senast: sweet_extraa
·
Anläggning Jag vill fylla på lite grus i min paddock och vill ha travgrus. Häromkring är det ett vanligt uttryck, men egentligen heter det...
Svar
16
· Visningar
5 402
Senast: Mysaan
·
Anläggning Kommer i höst att dra igång en mindre inackorderingsverksamhet där bl.a strö ska ingå, (spånbalar). Jag måste väl begränsa antalet...
2
Svar
24
· Visningar
5 466
Senast: Trollsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp