allternativa uppvärmingar

vinkelina

Trådstartare
vet inte var jag har hört om detta.

men kan man värma upp stallet (sadelkammare) med värmen som kommer då dyngan brinner i stacken. för där blir de ju rätt varmt, tänkte att man kanske skulle kunna ta till vara den värmen

Sv: allternativa uppvärmingar

Ja det kan man. Vet dock inte hur men antar att man gräver ner någonslags ledning (med vatten kanske) som sedan går genom sadelkammaren.

En granne värmer ett jättestort hus med värme från ladugården (48 mjölkkor+rekryt.):laugh:

tänkte att de kanske skulle vara ett lite billigare sätt att värma upp på

Prata med en rörmockare eller snickare så får du bättre svar, men går det vet jag att det gör!!
Berätta gärna hur det blev!!:laugh:

äsch, nu blev de ju inte alls... var o kolla på gården på nytt som jag hade tänkt köpa, med föräldrarna. hade missat två ganska viktiga saker. de läckte in vatten från veranda taket, stor hål uppe på taket. samt att de bärande bjälkarna i "stallet" var skarvade. stora tjocka stockar, o sen små hål på kanske 50 cm skarvade med vanligt plank.

men SEN när ja hittar stället kan ja ju berätta

Liknande trådar

Anläggning Hejsan svejsan. Jag har lite frågor angående underlag som är mer tillfälligt till en ungefär 4 m lång och 5 m bred spilta med slang...
Svar
2
· Visningar
547
Senast: tara
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
222
Senast: Luff
·
Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 424
Senast: WildHorse
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
3 911
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka