Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning kanske ha haft en sån här tråd innan , men kommer inte ihåg det i så fall.... :) det är så här att jag och min sambo bor i ett litet...
Svar
1
· Visningar
1 042
Senast: Masse
·
Anläggning Funderar på om det kan vara en bra idé att bränna vissa delar av våra beten där det står gammalt gräs och lite annat "smått o gott" Har...
2
Svar
25
· Visningar
5 729
Senast: Tant Brun
·
Anläggning Vinterhagen på nya stället är jättefin till 75%, men ca 25 % är mjuk och blöt. Skulle gissa på att det går en vattenåder precis...
Svar
2
· Visningar
1 301
Senast: KungTulle
·
Anläggning Nu är det dags att bygga ett ridhustält! :) Men det finns ett antal frågor som jag gärna vill ha svar på. Hur hittade ni ert tält...
Svar
0
· Visningar
3 100
Senast: Flinga
·
Anläggning Dottern har fått en liten shettis! Ponnyn står i en av våra stor häst boxar 16m2... Den går som på lösdrift i boxen...:D hur som...
Svar
10
· Visningar
3 071
W
Anläggning Hur har ni med uteboxar sett till att hästarna får vara ifred för insekterna i sina boxar, UTAN att varken stänga luckorna eller sätta...
Svar
4
· Visningar
1 813
Senast: Wishful
·
Anläggning Har haft min häst uppstallad på ett flertal olika ställen de senaste åren för att vi har flyttat runt en del. Och det har alltid varit...
Svar
13
· Visningar
4 092
Senast: lindgreen
·
Anläggning Vad är egentligen bäst? Vanligt stall eller utestall? Fördelar, nackdelar? priser?
Svar
5
· Visningar
3 549
Senast: Pettsson
·
Anläggning Behöver hjälp! I en gammal tråd fick jag tips på en manuell gjer som man drar över ridbanan. Den krattar och sladdar liksom i ett svep...
Svar
14
· Visningar
2 219
Senast: Scata
·
Anläggning Vad brukar ni använda för utsäde när ni sår in på upptrampade beten?
Svar
3
· Visningar
1 318
Senast: via
·
Anläggning Vi är precis i färd med att köpa en hästgård. Gården är egentligen en stor skogsgård men skogen ska styckas av. Vi får ca 2,7 hk...
2
Svar
29
· Visningar
6 539
Senast: Vedklyvarn
·
Anläggning Nu har vi planerat att äntligen flytta hem ponnyn till våran egen gård och börja använda vårat nyrenoverade stall. Här finns stora...
Svar
11
· Visningar
1 482
Senast: Yrrol69
·
Anläggning Jag funderar på att ställa iordning lokaler för övernattning på min hästanläggning. Upp till 10-15 bäddar kan det röra sig om. Vad är...
Svar
16
· Visningar
3 473
Senast: sjoberga
·
Anläggning Är det nån här som har gjort det? Vi hade egentligen tänkt bygga om den gamla ladugårdsdelen till stall, vilket kändes mer naturligt...
Svar
8
· Visningar
3 465
Senast: lizzie
·
M
Anläggning Hej, Har en granne jag är hos så ofta jag kan, han föder nämligen upp nordsvenskar. För en tid sedan var jag där när en man från...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 748
Senast: bigganl
·
T
Anläggning Snart är det dags att kavla upp ärmarna och börja städa undan vinterns skit! Vad är ert bästa städtips för stallet? Ex dammsugare...
Svar
6
· Visningar
2 353
Senast: Popcorn
·
Anläggning Sitter med ett fiktivt skolarbete som går ut på att jag ska anlägga en lösdrift för ett tiotal hästar som ska gå i två flockar. Vad...
Svar
2
· Visningar
1 569
Senast: Yrrol69
·
M
Anläggning På ridskolan där jag har min häst uppstallad så har vi inget fungerande brandlarm vilket jag tycker är uruselt! Men är det tillåtet? Och...
Svar
6
· Visningar
1 489
Senast: mija87
·
Anläggning Vad skulle ni ta för att grimträna ett föl? Det vill säga, sätta på fölet 3-4 gånger, hur mycket skulle det kosta per gång/per timme...
2
Svar
29
· Visningar
3 499
Senast: MalinJ
·
H
Anläggning Hej, Funderar på att måla om i stallet. Vet vilka färger jag vill ha, men frågan är om jag ska måla med vanlig inomhusfärg eller om det...
Svar
6
· Visningar
1 101
Senast: hallen_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp