Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

R
Anläggning Har ca 4 hektar naturbete. Problemet är att de är alldeles för mycket bete för mina lättfödda hästar. Hela sommaren har de gått i en...
Svar
3
· Visningar
1 127
Senast: psychogrrl
·
Anläggning Jag funderar på att lacka gallren i mitt stall svarta, dom är nu galvade. Fungerar det bra, och vad för sorts lack ska jag i så fall...
Svar
3
· Visningar
939
Senast: Bison
·
A
Anläggning Kära Buke! Ska göra en gödselplatta till mitt stall för 4 hästar.. Hur gör man? Vad ska jag tänka på? Mått å liknande?Har ni några...
Svar
5
· Visningar
1 747
Senast: Anna_
·
H
Anläggning Har lastbilar på G in med singel, stenmjöl och sand till nya ridbanan. Fakta så här långt: Den är 25x50 m Underlag sviktande blålera...
Svar
6
· Visningar
3 630
Senast: Helan
·
Anläggning Tips och ideer önskas. Sadelkammaren är 10-15 kvm (4 lika långa väggar och relativt högt i tak) kan jag tro och där ska fås plats med...
2 3
Svar
47
· Visningar
12 177
Senast: Rie
·
Anläggning Måste man ha högtryckstvätt när man tvättar stallet eller klarar man sig med en vanlig vattenslang? Hur mycket kostar en (hygglig)...
Svar
8
· Visningar
1 702
Senast: Piffpuffen
·
Anläggning Vi har ett stall som är byggt på 40-talet. Nu skulle innertaket behöva målas om. Det är kalkat eller kritat tidigare. Frågan är om man...
Svar
1
· Visningar
6 044
Senast: IIII
·
Anläggning Får man bygga hur många friggebodar man vill utan bygglov? Eller är det den totala arean som räknas? Till exempel om man bygger...
Svar
15
· Visningar
2 476
Senast: pastejja
·
O
Anläggning Vi satt och pratade lite om hästhållning på jobbet. Bl.a pratade vi om stallar. En sa då att den läst/hört att det kommer ett krav på...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 318
Anläggning Någon som gjort det? Tips? Funderar på att bygga provisoriska boxar i ett befintligt garage, takhöjden är 2,4, men ska riva bort...
Svar
16
· Visningar
4 239
Senast: Masse
·
K
Anläggning Jag har försökt att söka lite på buke, men hittar inget aktuellt :( Vi behöver byta ut ridhusbotten (underlaget) i vårat ridhus...
Svar
2
· Visningar
1 326
Senast: KryddanXX
·
P
Anläggning Mina hästar har gnagt jättemycket på boxväggarna som är av trä. Finns det någon färg att måla träet med som smakar illa? Jag skulle...
Svar
12
· Visningar
2 208
Senast: Berin
·
Anläggning En spinn-off på tråden om att allt blivit så dyrt. Funderar lite på vad som är det mest ekonomiska att ströa med, hur tänker ni...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 500
Senast: cela
·
Anläggning Har tänkt på en sak nu när vi hade en sån värmebölja, hur är det med krav på skugga för hästar som går ute? Finns det nåt, och är det...
2
Svar
21
· Visningar
4 691
Senast: Centaur
·
S
Anläggning hej ,behöver lite råd !! ska gjuta betonggolv i en gammal loge,är nu trägolv,marknivån sluttar så på baksida är det 1,5m som skiljer...
Svar
3
· Visningar
2 443
Senast: ang
·
V
Anläggning Har varit och tittat på lite olika stallplatser inför ett ev hästköp (alt foderhäst). Åkte och tittade på ett stall som har dom...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 495
Senast: _0_1_2_3_
·
Anläggning Idag kom grävmaskinen äntligen :D Nu har jag fått shaktat och nedgrävt el och avlopp samt fått på singel både till plattan samt lite...
Svar
4
· Visningar
984
Senast: -Catherine-
·
J
Anläggning Hej, Ska bygga ridbana om ca 2 veckor. Grävaren jag anlitar har hört att man INTE ska lägga matta, eftersom den kan krypa upp och göra...
Svar
9
· Visningar
2 815
Senast: jezzibell
·
A
Anläggning Vi har tittat på ett hus som har ett gammal djurstall som (självklart) har för lågt tak. Eller själva taket är inte för lågt utan dom...
Svar
4
· Visningar
2 525
Senast: L8P8
·
Anläggning Tänkte gödsla vinterhagarne men vad ska man använda? (Det måste vara nåt som man kan sprida för hand, har ingen traktor.)
Svar
9
· Visningar
6 517
Senast: Tacitus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp