Sv: Markbrist
Mmm jag vill se dej åka kollektivtrafiken så långt!
Kom hit och prova vet jag. Du tror inte att de stall med bra kommunikationer och ägare och rutiner är de som är konstant fulla??
Och våra hästar har det bra mycket bättre än många andra hästar i området. Går ute hela dagar i flock, fri tillgång på silage och halm, underbara ridvägar som sträcker sej hur långt som helst, underbara stallägare som man kan kommunicera med och diskutera och som vill göra saker bättre om det går (inte för att hästarna bryr sej men som hästägare är det skönt att kunna påverka).
Jag är extremt kräsen med var min häst bor och har än så länge hittat ett stall inom godtagbar tidsrymd där jag kan/vill ha henne. Där är väldigt fullt och kö!
Och nej, det är inte ett måste att ha häst, men jag har valt att ha häst och min häst mår inte dåligt där hon bor, ingen av de andra heller, så jag ser ingen orsak att flytta för att hagarna inte får vila som man skulle vilja.
Till fröken Skåne: Jag vet inte hur mycket mark det är till hagarna, tyvärr. Större än de flesta hagarna i området, men enligt mej för små för antalet hästar.. Stohagen håller för ungefär 3 hästar utan att vara jättelerig, utom vid höstället och ingångarna. Om "ägarna" får köpa gården blir dom med va 15 hektar och då får vi direkt mer hage, men det ligger i framtiden- kanske..
/ Lavinia, som nu lämnar sin tråd, eftersom originalfrågan inte verkar gå att få besvarad utan diverse korkade påhopp av människor som vet bäst.