Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Vi har äntligen fått en sadelkammare byggd. Vi har låtit byggarna (vänner till oss) fått göra som de vill eftersom vi är rätt kassa på...
Svar
3
· Visningar
880
Senast: Inka-90
·
Anläggning Håller på att göra om en ladugård till stall. För att bevara den mysiga atmosfären har vi tjära på boxarna och kalk på stenväggen...
Svar
8
· Visningar
2 303
Senast: Strajder
·
A
Anläggning Tänkte att det kanske är ett billigare alternativ att ha sin häst på lösdrift samtidigt som det är väldigt naturligt för hästen och så...
Svar
6
· Visningar
1 334
Senast: rebus
·
Anläggning hoppas tråden ligger rätt! Just nu är jag igång och letar stallplats till mina ston för att mitt egna stall ska renoveras och nya...
Svar
14
· Visningar
2 680
Senast: __Stilett__
·
Z
Anläggning Vi har precis tagit över en hage med 3-trådselstängsel och har väldigt lite kunskap om eldragning. Elen är inkopplad till den nedersta...
Svar
3
· Visningar
1 663
Senast: LIA
·
Anläggning Ber om ursäkt om jag är på fel plats. Jag undrar om det finns regler för hur stora vindskydd ska vara? Ingen lösdriftshall jag är...
Svar
7
· Visningar
5 893
Senast: a1agnlju
·
Anläggning Vilket stall ska jag välja? Båda för och nackdelar med alla 3 givetvis och måste bestämma mig inom 1 månad iaf. Kan dyka upp fler...
2
Svar
24
· Visningar
2 643
Senast: svampbobbis
·
Anläggning Skulle vilja ha lite inspiration av er nu när jag ska bygga sadelgarderober i sadelkammaren. Jag vill gärna se bilder, och när ni ändå...
Svar
15
· Visningar
2 601
Senast: KarinP
·
Anläggning 2 november fick vi tillträde till ett hus med möjlighet att bygga stall. Förre fastighetsägaen hade helt missat vad en flyttstädning...
2 3
Svar
55
· Visningar
10 679
Senast: Armani__
·
P
Anläggning Hej, Vi undrar hur tjock en betongplatta bör vara för två utboxar? Hela byggnaden ska bli 3mX 5m innemått (shettis och D-ponny). Vi...
Svar
5
· Visningar
1 798
Senast: kropper
·
Anläggning I vårt gamla omgjorda kostall har vi en brunn i varje box. Helt superbt då en hel del rinner ner igenom. Men om man bygger nytt...
Svar
11
· Visningar
1 840
Senast: cutty
·
M
Anläggning Går i stallbyggarplaner, men då jag noll koll på sånt frågar jag er om råd och ideer. Har ingen byggnad där idag, utan det ska byggas...
Svar
4
· Visningar
2 707
Senast: a1agnlju
·
Anläggning Har ett stall med 3 boxar som vi nu planerar att bygga om så det blir lösdrift. Vi tänkte riva 2 boxar och spara en box ifall...
Svar
3
· Visningar
1 094
Senast: Dana
·
Anläggning Vi håller ju på att bygga nytt stall och snart är det dags för målning utav innerväggar. Funderar lite över vilken färg som lämpar sig...
Svar
10
· Visningar
2 251
Senast: Mitza
·
E
Anläggning På min gamla ridskola fanns det en shettis, han hade fått en special byggd box i en gammal spilta, med lagom hög box-kant som han...
Svar
8
· Visningar
1 246
Senast: Delailah
·
Anläggning Vad är egentligen skillnaden? Om man tex ska hyra/arrendera en gård, vad är mest fördelaktiga eller är det bara två olika namn för samma...
Svar
1
· Visningar
3 309
Senast: Cha9
·
Anläggning Sitter och spånar, kan man ha ett traktordäcksomfoderring??????? Samma funktion???????
Svar
13
· Visningar
1 273
Senast: skuggi
·
Anläggning Någon har för andra gången gått och klippt av mitt elstaket .....Iof inte bara mitt även grannans staket är sönderklippta av denna sjuka...
Svar
5
· Visningar
1 699
Senast: gylle
·
Anläggning Finns det? Någon form av öppningsanordning i botten som inte samlar allt för mycket skräp och som är pålitlig. En krubba utan massa...
2
Svar
33
· Visningar
4 240
Anläggning Hur målar man med linolja+tepentin utan att man riskerar att elda upp stallet? Rent teoretiskt borde det ju kunna börja brinna LÅNGT...
Svar
5
· Visningar
2 405
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hovbensfraktur
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp