Slagdörr eller skjutdörr????

Sv: Slagdörr eller skjutdörr????

hej.
Jag har slagdörr i stallet, och trivs bra med det. Murat mellan boxarna och inte ett galler i sikte... :D
Jag var som du och var rädd för att det skulle nafsas och så vidare, men det har varit förvånansvärt lugnt... Nu är jag ju väldigt noga med att ge höet och har krubban i "samma hörn" i varje box, så de inte står med huvudena mot varandra, för det kan bli bråk...
Ang. nafsning i stallgången...
Hade en inakodering vars häst kunde vara lite snabb i trutet, sas..
Han slutade dock självmant efter ca 2veckor...
Tror att det hjälper med att hästarna ständigt kan ha kroppskontakt, inne oxå, dom blir inte lika revir-vaktande då, tycker jag...
Dock så har det blivit ett annat problem, min ena häst MÅSTE gå ut först, annars ger hon sig över. Vilket resulterar i att "ledarmärren" blir knäpp och hugger i luften och har sig om HON inte går ut först... Som tur är så går dessa två i samma hage, så jag kan ta dom samtidigt... Men galler är ju en säkerhet just i dessa fall...

Lycka till och gjöm inte BILDER!!!
 

Liknande trådar

Anläggning Så har jag äntligen kommit fram till en stallritning som jag faktiskt gillar. Jag tror att jag har tänkt igenom det mesta. För att vara...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
10 284
Senast: MaRomer
·
Anläggning Vi har äntligen bestämt oss för att det är dags att inreda vårt stall som byggdes för tre år sedan och är nu i full gång att titta runt...
Svar
17
· Visningar
4 385
Senast: Pudlan
·
Anläggning Ja det är ju fasen vad velig man kan vara. Håller på att bygga ett litet stall på 50 m2. Ingång genom stor skjutport belägen åt vänster...
Svar
17
· Visningar
2 593
Senast: Buck
·
Anläggning Vi håller på med ladugårdsrenovering och ska så småningom låta inreda med nya hästboxar. Det finns ju boxar av en mängd olika...
Svar
16
· Visningar
3 947
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp