Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Igår hade vi påhälsning av Djurskyddsinspektören för att NÅGON har anmälat att vi missköter våra djur. Jag häll på att svimma när hon sa...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 733
Senast: Chili
·
Anläggning Vi har planer på att gräva ny vattenledningar till hagen, och vill då ha en vattenkopp som inte fryser på vintern. Ni som har sådana...
2
Svar
23
· Visningar
5 234
Senast: Amk
·
Anläggning Hittade inte svar på detta i tidigare trådar om betsputsning, så skapar en ny tråd. Om man inte har tillgång till betesputs (och ingen...
Svar
13
· Visningar
9 115
Senast: Strajder
·
Anläggning Hörreni peeps. Måste det vara armeringsstål på fönster i själva stallgången?? Tacksam för svar :bow:
Svar
4
· Visningar
1 109
Senast: scizofren
·
Anläggning Det låter ju bra det med att ha ett litet hinder som hästarna måste hoppa över för att kunna ta sig från en hagdel till en annan. Vilka...
Svar
3
· Visningar
1 190
Senast: pastejja
·
Anläggning ..var får man tag på det? Alla grannar köper skitbilligt eller får grejer uppställda gratis. Jag googlar som besatt men hittar bara...
Svar
9
· Visningar
2 321
Senast: tara
·
Anläggning Hej på er! Vi håller på och bygger hus och kommer till nästa höst att bygga stall. Ner till stället kör man på en grusväg och den skulle...
Svar
4
· Visningar
4 431
Senast: Lilo Wonder
·
Anläggning Vi har fått nytt underlag i ridhuset, sandstrands sand. Har tidigare profiber blandat med ngt o de har lagt sanden ovanpå. Känns riktigt...
Svar
16
· Visningar
2 083
Senast: Bison
·
Anläggning Vi planerar att inreda vår loge som stall så snart som möjligt. 3 boxar á 3 x 3,5m, stallgång och sadelkammare är det som ska byggas i...
Svar
4
· Visningar
1 834
Senast: miss_kala
·
Anläggning Nu är det 45e gången på tre dagar jag har hållit på att slå ihjäl mig i stallet eller på altanen. Det är kärnfura som är oljat på båda...
Svar
2
· Visningar
1 173
Senast: 95johsv
·
M
Anläggning Vi skall inreda en befintlig ladugård med 8 boxar och har försökt bestämma vilken slags dörrar vi skall ha till boxarna. Detta är svårt...
2
Svar
20
· Visningar
8 621
Senast: _Skifting_
·
Anläggning Läste lite i LBK-pärmen och fann att man måste förvara hästar och mer än 10 m3 foder/strö annat lättantändligt i skilda brandceller...
Svar
4
· Visningar
1 814
Anläggning Hur fixar man en lättskött insida? Så kort var frågan :angel: Är det "bara" att lägga puts men göra ytan så jämn som möjligt och...
2
Svar
20
· Visningar
4 861
P
Anläggning Hejsan ! Nu har jag startat ett litet företag på hobbynivå. Har börjat med ett uthyrningstall. Mycket positiv till idén. Men det är...
Svar
5
· Visningar
978
Senast: __Prenses
·
P
Anläggning Är det någon som vet om man kan tvinga någon att rida med hjälm om man rider på en anläggning där en ryttarförening är inhyrd om man...
Svar
4
· Visningar
1 086
Senast: Tacitus
·
Anläggning Nu har jag sökt på forumet och hittat lite olika förslag på hur man kan åtgärda hala stallgolv, men ingen tråd övertygat mig helt om vad...
2
Svar
22
· Visningar
7 410
Senast: martha
·
Anläggning Hej. Jag och sambon bor på en gård med en hel del djur. Jag älskar barn och älskar liv och rörelse på gården. Så nu har vi lite tankar...
Svar
6
· Visningar
1 448
Senast: __Prenses
·
Anläggning Häften man kan beställa gratis från Ridsportsförbundet, s. 14 angående Spolplats sista meningen: "Det skall finnas högt placerade...
Svar
3
· Visningar
983
S
Anläggning Jag har funderat en del på det här, och eftersom det antagligen finns någon här som vet precis hur det förhåller sig, så frågar jag eder...
Svar
4
· Visningar
1 798
Senast: a1agnlju
·
Anläggning Hur stora boxar har ni i nuläget? Till vilken storlek på häst? Hur stora skulle ni vilja ha om ni fick önska fritt? Gäller boxar...
2
Svar
22
· Visningar
3 769
Senast: flurrizen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp