Industrifastighet?

• Anläggning
  • Trådstartare Trådstartare FestivalQueen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 496
F

FestivalQueen

Vår gård är en industrifastighet, vad innebär det rent praktiskt?
På en jordbruksfastighet är ju renoveringar på ekonomibyggnader avdragsgilla, finns det liknande fördelar med en industrifastighet? Någon som vet något om detta?
Mycket tacksam för svar.

Sv: Industrifastighet?

Jag tror att man måste driva någon slags typ av verksamhet där man kan bevisa att man i längden ska gå plus, om man ska kunna göra avdrag. Så är de ialla fall med jordbruksfastighet om jag inte är helt bakom flötet:P

Rent praktiskt kan nog betyda att det kan bli problem att hålla djur där om man fortsätter att ha den som industrifastighet.
Man får göra avdrag och liknade för byggnaderna mot de inkomster man har från fastigheten Så vad ni kan och inte kan beror ju på vilken typ av verksamhet ni bedriver på fastigheten.

Tack för era svar!
På vilket sätt kan det bli problem att hålla djur? *orolig*

En industrifastighet är ju inget som man naturligt håller djur på, så det kommer nog att bero lite på vad det är för industri det handlar om. Vissa typer har ju till och med väldigt strikta regler för djur p g a saker som smittrisk eller skaderisk m m.

Åhå, men då är det nog ingen fara (puh). Det finns en gammal såg och kvarn på gården, men den har inte varit igång sen ibörjan på 80-talet.
Vi använder endast byggnaden till förvaring och festlokal..;)

Liknande trådar

R
Anläggning Under rådande snöoväder började jag att fundera på snöröjningen här hemma på vår gård. Jag tänkte på hur man gjorde förr, när hästar...
Svar
12
· Visningar
1 317
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Jag håller på att "flytta hemifrån" och funderar på hur jag ska tänka med placering av TVn. Dvs vilken höjd man vill ha den. Min nya...
Svar
14
· Visningar
645
Senast: pepp
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
11 848
Senast: lilsan
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 210

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka