Lacka galler

Centaur

Trådstartare
Jag funderar på att lacka gallren i mitt stall svarta, dom är nu galvade. Fungerar det bra, och vad för sorts lack ska jag i så fall använda? Finns det några nackdelar med att lacka?

Sv: Lacka galler

Råder jag dig att låta bli. På galv är det ursvårt att få färgen att fästa. Vi fick besked att man efter några år kunde lacka med gott resultat. Det var lögn, och färgen flagade i stora sjok. Inte snyggt...

tack, då ska jag nog skippa det :o
hellre gråa galler än galler som flagnar...

även om det fäster kommer du behöva måla varje år för att hålla det snyggt, hästar gnagar gärna o det blir alltid ett visst slitage.

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
823
Senast: Hermelin
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
3 914
Senast: jemeni
·
Småbarn Läste om @Midsommarblomsters erfarenheter av organiserad gymnastiklek i grupp, och förstår absolut utmaningarna kring den typen av...
Svar
6
· Visningar
542
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 725
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka