Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur menar du med "ordentlig bädd", är det permanent bädd du har? Hur mycket strö har du på mattan? Vad använder du för strö?
Många frågor blev det![]()
KL
Har funderat ett bra tag nu varför man egentligen inte använder sand som strö?
Den varianten som inte dammar?
Är det för att det är dyrt/ svårt att bryta ner och därmed svårt att sprida på fälten eller av annan anledning? Annars borde det ju vara en ljus (fräsch utseendemässigt) och lättmockad variant?
Funderar just för jag kanske har tillgång till ett jättelass sand från en ridbana som anlas fel från början, nu ska sanden bort och frågan är vart...
En spinn-off på tråden om att allt blivit så dyrt.
Funderar lite på vad som är det mest ekonomiska att ströa med, hur tänker ni?
Halm har vi inte använt för att vi tror att det blir större gödselmängd, vi har container och det är dyrt med tömningar.
Torvbädd funkar ganska okej till pålle, men han kissar väldigt mycket på exakt samma fläck så det är ganska mycket pyssel med att hålla bädden jämn. Men det kan vara jag som är lite väl petig..
Har även funderat på om det kan vara värt att investera i gummimatta och sen ströa med spån. Men funderar på om mattan är hal eller obekväm att ligga på. Någon med erfarenhet?
Finns det fler alternativ?
...det dammar inte och det är sterilt.
Jag började samla på mig tidningspapper från vänner och bekanta.
Till hästen och började handstrimla tidningspappret till boxen varje dag.![]()
Sterilt? Kan verkligen gammalt tidningspapper vara sterilt?
I övrigt låter det ju mkt intressant med tidningspapper, men jag undrar om jag som vet med mig om att jag är otroligt lat, verkligen skulle orka med arbetet med att samla, strimla samt att deponera gödslet...ytterst tveksamt
Hur många tidningar står du och strimlar till din häst varje dag? Det måste ju gå åt mängder?
Så där gjorde dom i ett litet travstall jag besökte. Samlade in tidningar från hela grannskapet. Fast dom hade köpt en stor begagnad pappersstrimlare från något kontor, det underlättar..