Skulle du vilja ha din häst här?

• Anläggning
  • Trådstartare Trådstartare vojlock
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 63
  • Visningar Visningar 5 511
Sv: Skulle du vilja ha din häst här?

nej, kanske inte men det här var en riktig pigg ponny och som man helst inte sätter sig och rider ut på utan sadel, när den har vilat nån dag. Hellre en "förstörd" paddock än en skadad häst/ryttare. Men visst, självklart ska man inte skylla på nån annan än sig själv om hästen är överpigg, men jag tycker ändå att det ska finnas någonstans där hästarna kan få springa av sig lite.

Fast man rider väl inte ut på en ponny UTAN sadel om man uppenbarligen inte klarar av den????!!

Springa av sig kan de ju göra i hagen.
Klarar man inet av hästen trots daglig utevistelse ska man nog skaffa en lugnare ponny.
Har man inte tillgång till daglig utevistelse kanske man ska flytta ponnyn.

Aldrig i livet! Mina hästar går ute så länge som möjligt i stora hagar med många kompisar, annat skulle aldrig falla mig in!

Fast man rider väl inte ut på en ponny UTAN sadel om man uppenbarligen inte klarar av den????!!

Springa av sig kan de ju göra i hagen.
Klarar man inet av hästen trots daglig utevistelse ska man nog skaffa en lugnare ponny.
Har man inte tillgång till daglig utevistelse kanske man ska flytta ponnyn.

hon skrev väl att hästen hade skav av sadeln? :confused:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 570
Senast: 13579vas
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
2
· Visningar
1 226
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller... 2 3
Svar
45
· Visningar
7 005
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
22
· Visningar
2 249
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Storlek på jaktlabbar
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈