Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Får man köra en häst i en kärra utan tak där hästen definitivt skulle kunna klättra ut?
2 3
Svar
43
· Visningar
4 469
Senast: Snubbelfot
·
Hästmänniskan hej! Det är så att jag står i valet och kvalet om att bli fodervärd åt min medryttarhäst. Jag har pratat med ägaren om jag tänkte skaffa...
Svar
4
· Visningar
1 076
Senast: Snö
·
Anläggning Det har kommit väldigt mkt snö i år! Hann ej med att sprida ut hö över stora delar av hagen så nu hålls de på liten yta och resten är...
Svar
12
· Visningar
1 918
Senast: lytesout95
·
Anläggning Jag har aldrig byggt något trästaket men funderar lite på att göra om delar av våra rasthagar inför våren. Jag tänker mig allt i tryckat...
Svar
11
· Visningar
1 014
Ekonomi & Juridik Jag bor i Norge i en liiiten stad där det finns mycket hästar men det är långt för hovslagarna att köra. Vilket leder till en del...
2
Svar
31
· Visningar
6 362
Senast: Fibusen
·
Hästmänniskan Hej! Jag har ett problem. Jag rider en b ponny som jag känner mig trygg med i både traven och skritten. Men jag är ganska rädd för...
Svar
4
· Visningar
950
Senast: Mabuse
·
Gnägg Hej, egentligen är denhär tråden bara i gnällsyfte.Men jag tänkte att man kanske kan avreagera sig lite kollektivt när man blir riktigt...
Svar
16
· Visningar
1 218
Senast: Soffan74
·
Gnägg Vad svarar ni på den frågan? Jag tänker alltså på reaktionen man kan få om man berättar om t.ex. hoppträning. Stötte på det senast igår...
2
Svar
22
· Visningar
2 529
Anläggning Hur ser det ut i era stall? Har ni stått nånstans där det varit riktigt hemtrevligt/mysigt? Skulle vilja ha inspiration för att få lite...
Svar
5
· Visningar
1 223
Senast: Snö
·
Anläggning Vi behöver investera i en maskin på gården som ska kunna vara lämplig till följande: Mocka ur djupströbädd, förflytta storbalar med...
Svar
11
· Visningar
2 517
Senast: Pudlan
·
Hästmänniskan Jag har en häst på foder som nu är halt. Vi har såklart kontrakt. Men det jag funderar över är om ägaren beslutar om vad som ska göras...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 802
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Hej det är så att jag började som medryttare på en häst, strax därefter blev jag tillfrågad om jag ville köpa hästen. Jag kände att jag...
Svar
3
· Visningar
1 046
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Känner ett stort behov av att få gnälla och längta lite, utan att det nödvändigtvis behöver resultera i en massa lösningar.. Måste vara...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 049
Ekonomi & Juridik Ni som arrenderar betesmark ungefär hur mycket betalar ni och hur mycket mark arrenderar ni till hur många hästar?
Svar
8
· Visningar
5 641
Senast: Snö
·
Hästmänniskan Har en varmblodsvalack på 12 år som jag köpte i somras. Då hade han varit avställd från travet ca ett halvår. Håller nu på att omskola...
2
Svar
26
· Visningar
3 738
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hej hästmänniskor! Kan någon vänlig själ ge mig användbara tips på hur jag kan bygga ut min nuvarande vinterhage till större modell...
2
Svar
23
· Visningar
2 161
Senast: Korven
·
Ekonomi & Juridik Min ordinarie klinikhovslagare var bortrest under en period och jag kom tillsammans med klinikens receptionist fram till att jag kunde...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 245
Senast: Soffan74
·
Hästmänniskan Jag har lite tankar på att eventuellt stalla upp en av mina hästar på en större anläggning med ridhus i vinter. Kanske mest för att han...
2
Svar
38
· Visningar
2 658
Senast: Habina
·
Gnägg Hej! Tyvärr så är det så att älskade hästen måste fortsätta vidare till ett annat hem pga att vi kommer att flytta hem från Dubai till...
Svar
8
· Visningar
2 355
Senast: Ketrawzc
·
Gnägg Är det någon mer än jag här på Buke som har en häst som är helt tokig i snö? :D Alltså min H.H är ju verkligen...helt tokig i det där...
2
Svar
28
· Visningar
2 721
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp