carlssonpataket
Trådstartare
Det är inte ett dugg äckligt, och faktum är att det är relativt vanligtUndrar samma sak, det är ju uräckligt att förvara gödseln inomhus.
Är det ens tillåtet, med inomhusmiljö och brandceller?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är inte ett dugg äckligt, och faktum är att det är relativt vanligtUndrar samma sak, det är ju uräckligt att förvara gödseln inomhus.
Är det ens tillåtet, med inomhusmiljö och brandceller?
extremt - nej.
Mycket väl medveten om vad jag själv skrivit
Här dras det på stora växlar ser jag.Nyfiken, hur dålig stallmiljö har "redovisats"?
Så fort man skriver och ber om tips eller hjälp här så är det standard att tänka det värsta om allt och många tänker ihop ett skräckscenario som byggs på och byggs på..
Luften i fråga är säkerligen "normal" i måånga av landets stall, jag har varit i många som varit flera vändor värre. För mig är det dock en nedgradering mot vad jag är van vid. Alltså vill jag ha tips och hjälp med hur man kan lösa det hela. Flytta är som sagt inte aktuellt.
Det är inte ett dugg äckligt, och faktum är att det är relativt vanligt
Men ’vanligt’?Det är inte ett dugg äckligt, och faktum är att det är relativt vanligt
Men ’vanligt’?
Har aldrig hört talas om nånsin, men det händer ju uppenbarligen.
Men relativt vanligt är det väl ändå inte?
Vanligt, är väl att ha en gödselplatta. Alt container då. Men inte inomhus.
Man får väl inte ens förvara grovfoder utan brandceller till stallet så en gödselcontainer känns väl verkligen sådär, om det nu inte finns brandcell redan..Själv funderar jag på - och har frågat i tråden, utan svar - om just brandcell när man förvarar gödsel inomhus.
Brandcell både till höutrymme och till gödselutrymme.Man får väl inte ens förvara grovfoder utan brandceller till stallet så en gödselcontainer känns väl verkligen sådär, om det nu inte finns brandcell redan..
Vad ska du ha de bra ridbanorna till om hästen blir sjuk på grund av den dåliga luften. Ska man hårddra det så är stallet inte ens lagligt att inhysa hästar i. Att fixa till ventilationen behöver inte vara så oerhört komplicerat. Ta ur fönstrena helt och ersätt med nät t ex. När det gäller lukt och flugor är det kommunens miljökontor man pratar med.Tycker inte det var hårt. Finns inte mycket att välja på som student bara. Cykelavstånd, bra banor och rimlig hyra växer inte på träd här. (läs, finns inte)
Jag trivs himla bra, utom denna detalj då. Flyttar man finns det säkerligen annat som inte är bra. Man kan inte flytta för minsta lilla, bättre att ta itu med problemen
Tycker inte det var hårt. Finns inte mycket att välja på som student bara. Cykelavstånd, bra banor och rimlig hyra växer inte på träd här. (läs, finns inte)
Jag trivs himla bra, utom denna detalj då. Flyttar man finns det säkerligen annat som inte är bra. Man kan inte flytta för minsta lilla, bättre att ta itu med problemen
Stallet har ventilation under all kritik och många hästar har problem med luftvägarna. .....
Luften är kass inne i stallet och det hade underlättat i massor om man bara kunde ha dörrarna öppna, eller åtminstone halvdörr. Finns så man kan öppna dubbelt, ena dörren, eller halvdörr. I nuläget har vi fått ha öppet luckan med en springa på 10 cm..
Nej det är inte relativt vanligt! Snarare högst ovanligt. Har under alla mina år aldrig varit med om detta och då har jag ändå varit i många olika typer av stall. Under tak utomhus förekommer men aldrig inomhus. Jag har svårt att tro att det skulle bli godkänt vid kontroll. Dessutom verkar det mycket slösaktigt med utrymme och luften måste försämras avsevärt.Det är inte ett dugg äckligt, och faktum är att det är relativt vanligt
Men är det någon här som har den i samma "rum"? Vad jag har läst här har alla gödslet i ett annat utrymme, men du slipper gå utomhus för att tömma kärran.Nej det är inte relativt vanligt! Snarare högst ovanligt. Har under alla mina år aldrig varit med om detta och då har jag ändå varit i många olika typer av stall. Under tak utomhus förekommer men aldrig inomhus. Jag har svårt att tro att det skulle bli godkänt vid kontroll. Dessutom verkar det mycket slösaktigt med utrymme och luften måste försämras avsevärt.
Men är det någon här som har den i samma "rum"? Vad jag har läst här har alla gödslet i ett annat utrymme, men du slipper gå utomhus för att tömma kärran.
Men är det någon här som har den i samma "rum"? Vad jag har läst här har alla gödslet i ett annat utrymme, men du slipper gå utomhus för att tömma kärran.