Är det alltså en lokal deal med någon förening i bostadsområdet ni har att ni inte får ha dörrarna öppna? För det kan de inte komma och kräva. Visst finns alltid risken att man förlorar trots att man i sak har rätt men det är inte heller ur djurskyddshänseende okej att det är dålig luft i stallet. På den ridskola jag jobbade på för många herrans år sedan fanns liknande problem och vi satte hårt mot hårt. Vi fick enligt dem inte använda ena utebanan sommartid för att de dammade. Ridskolan fanns där först, de visste att den fanns när de började byggas och vi sa att då får de gå vidare med det. Vi ska kunna använda utebanan som tänkt. Det hände absolut ingenting. Visst gnälldes det ibland om diverse men inte mer än så. Jag hade alltså öppnat dörrarna och hade något gnällt hade jag sagt att djurskyddslagen går före deras påhittade teori om att de får fler flugor om en dörr är öppen.
Jag bor granne med en stor mjölbonde. Hans kor går vissa år precis bredvid huset. Flugorna håller sig vid korna.
Jag bor granne med en stor mjölbonde. Hans kor går vissa år precis bredvid huset. Flugorna håller sig vid korna.