Hur rider ni ut?

Hur jag rider (tempo, gångart osv) styrs framförallt av underlag och miljö. Rätt tråkiga ridvägar där jag rider och inga som tillåter långa stunder i högt tempo, förutom en grässlinga runt en åker där man kan rida varv på varv.
Mina uteritter brukar vara 30-60 minuter. Det är förövrigt alla mina träningspass, jag ser inte poängen med att sitta och rida i evigheter varken på bana eller ute.

Hur jag rider (tempo, gångart osv) styrs framförallt av underlag och miljö. Rätt tråkiga ridvägar där jag rider och inga som tillåter långa stunder i högt tempo, förutom en grässlinga runt en åker där man kan rida varv på varv.
Mina uteritter brukar vara 30-60 minuter. Det är förövrigt alla mina träningspass, jag ser inte poängen med att sitta och rida i evigheter varken på bana eller ute.
Poängen att jag kan rida i timmar ute ibland är för jag tycker det är roligt :)

Liknande trådar

Utrustning Nu när det är kallt ute hade jag behövt något varmare på fötterna när jag rider än mina vanliga jodphurs. Jag har sedan tidigare ett par...
Svar
13
· Visningar
979
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 462
Senast: Roxy
·
Dressyr Någon som har några kloka råd om ni skulle rida en häst som skjuter ut ena bogen (i detta fallet vänster bog) när ni rider? Stor och...
Svar
14
· Visningar
1 860
Senast: JohannaB
·
Utrustning Jag har i dagsläget en Lippo Marcello 17,5" hopp-/allroundsadel som passades ut av erfaren sadelutprovare för två år sedan och som har...
Svar
0
· Visningar
469
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama