Hur rider ni ut?

Hur jag rider (tempo, gångart osv) styrs framförallt av underlag och miljö. Rätt tråkiga ridvägar där jag rider och inga som tillåter långa stunder i högt tempo, förutom en grässlinga runt en åker där man kan rida varv på varv.
Mina uteritter brukar vara 30-60 minuter. Det är förövrigt alla mina träningspass, jag ser inte poängen med att sitta och rida i evigheter varken på bana eller ute.

Hur jag rider (tempo, gångart osv) styrs framförallt av underlag och miljö. Rätt tråkiga ridvägar där jag rider och inga som tillåter långa stunder i högt tempo, förutom en grässlinga runt en åker där man kan rida varv på varv.
Mina uteritter brukar vara 30-60 minuter. Det är förövrigt alla mina träningspass, jag ser inte poängen med att sitta och rida i evigheter varken på bana eller ute.
Poängen att jag kan rida i timmar ute ibland är för jag tycker det är roligt :)

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 268
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 540
Senast: Liten
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 154
Utrustning Nu när det är kallt ute hade jag behövt något varmare på fötterna när jag rider än mina vanliga jodphurs. Jag har sedan tidigare ett par...
Svar
13
· Visningar
984

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka