Klaralarsson
Trådstartare
Tack för ditt svar!Jag har ett barn som medryttare på min shettis. Och har även ridit tillsammans med andra barn i tidigare stall. Är, och var, mycket rak redan från början i samtliga fall om att kompisar inte är önskvärt i stallet. Vill de rida min häst är det mina regler som gäller (i det andra fallet hade de ju helt enkelt fått rida själva på sin häst om de släpat med sig kompisar, men då ställer inte jag upp som sällskap). Den familjen jag har nu är jättebra, mamman förstår det själv men det kan alltid vara bra att ha mig att "skylla på" om barnet skulle tjata. Även den lugnaste unge kan bli förändrad när kompisarna är med, och jag vill inte att andra ska rida på honom.
Jag förstår dock inte varför du valt tjejen från början? Hon är ju inte alls den typen av medryttare du behövde?
Angånde valet av medryttare föll det på att han trivdes att bli riden av henne. Vi hade allt ifrån yngre till äldre, men han blev stressad när de ställde för höga krav (Jag ska till dem). Men vartannan som kom ”skrämde” iväg.
Denna tjejen är inte orolig och lugn, mamman är duktig och alltid med (även ifall jag hade önskat att hon reagerat lite mer). Därav att jag valde henne, men jag kanske får fundera om hon inte är den rätta.