Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

P
Anläggning När man har hästen på lösdrift finns regler om ligghall etc, men på sommarbete finns inte samma regler, trots att hästarna är ute dygnet...
2
Svar
23
· Visningar
4 215
Senast: Invinciblestables
·
Anläggning Jag bygger nya boxar till mina stora hästar. Boxarna ska vara 4,20*4,40 eftersom de måtten passar bjälkarna som redan finns. Min make...
2
Svar
32
· Visningar
14 130
Senast: ponnymamma
·
Anläggning Jag har en dröm om att bygga det ultimata stallet! Jag skulle vilja ha tips på smarta saker/lösningar som ni har i era stall,eller...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
34 428
Senast: BeastieBabe
·
Anläggning Jahapp,det råkade hamna en mini här i stallet och då dök ju genast ett problem upp. Mina boxdörrar är ju ungefär 130 cm höga och det är...
Svar
8
· Visningar
5 814
Senast: Rosett
·
Anläggning Vi har lite planer på att komplettera vårt 6-boxars stall med en ligghall. Nu är ju inte den primära planen att utöka antalet hästar...
Svar
2
· Visningar
1 509
Senast: moiran
·
Anläggning Hej alla kompetenta bukefalister! Jag har precis köpt en liten hästgård och behöver råd gällande stallet m.m. Stallet är en gammal...
Svar
1
· Visningar
952
J
Anläggning Tanken är att vi till nästa vår ska göra en ny och större ridbana (30x60). Jag har funderat lite på vilket underlag som är lämpligt? Har...
Svar
19
· Visningar
3 897
Senast: NilaD
·
Anläggning Någon som har erfarnhet av osb skiva i stall?? fördelar, nackdelar..
Svar
6
· Visningar
6 331
Anläggning till hinkar? Skulle behöva rengöra lite hinkar ordentligt och undrar vad som är bäst för det ändamålet? Ej något som kan ge karens om de...
Svar
13
· Visningar
1 548
Senast: bravur68
·
Anläggning Funderar på att köpa en billig fyrhjuling för att sladda banan med (har inte så mycket pengar kvar efter banbygget). Men är det att...
2
Svar
27
· Visningar
7 202
Senast: Tacitus
·
Anläggning Ni som har gummimattor i stallgången, har ni bara lagt in dom eller har ni fästat dom i golvet? Jag har två mattor bredvid varann och...
Svar
6
· Visningar
2 919
Senast: devere
·
Anläggning Hittade bara en gammal tråd i ämnet så skapar en ny. Är det någon som vet hur man går till väga? Jag har läst det jag kan komma över på...
Svar
15
· Visningar
6 198
Senast: trofé
·
P
Anläggning Hej! Vi behöver byta ut våra stalldörrar på vårt lilla stall. Dom har blivit alldeles för slitna och de smiter in för mycket kyla på...
Svar
5
· Visningar
1 574
Senast: Berin
·
Anläggning Fungerar det? Vad ska man i så fall tänka på, tvåtaktare? hur många cc ska den vara på? det finns ju en del billigare varianter, vågar...
Svar
2
· Visningar
2 208
Senast: sassiball
·
H
Anläggning Har lite funderingar kring åskskydd - Hur vanligt är det att man har det till sina stängsel? Hur vanligt är det att det händer...
Svar
4
· Visningar
4 446
Senast: kryddelydd
·
Anläggning Har ni någon bra lösning för att få upp höbalarna på loftet utan att slita ryggen av sig? :eek: Finns ju ett sånt där rullband men...
Svar
10
· Visningar
5 280
Senast: aabbccdd
·
Anläggning Hur kan man bli av med diversa ogräs (tex lupiner, tistlar, guldris och några enstaka alsikeklöver) utan att använda gift? Är det...
Svar
3
· Visningar
1 249
Senast: Centaur
·
Anläggning Nu velar jag. Igen. Jag hade egentligen två krav när vi började leta tomt: det ska finnas SKOG och åtm lite backe/backar i åtm...
2
Svar
35
· Visningar
5 516
Anläggning *Sökt på sökfunktionen men ej hittat* Någon gång i framtiden kommer jag att flytta till/ta över mina morföräldrars gård. (gäller att...
Svar
16
· Visningar
2 509
Senast: Daredevil
·
Anläggning jag har länge velat ha en ridbana där jag kan träna på sommaren och slippa betala ridhus avgift för hela året, när man ändå bara är där...
Svar
3
· Visningar
2 338
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30