Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Äntligen eget stall och två egna hästar :love: Men, så jobbar jag väldigt mycket kvällar, till ca 23 ungefär tre-fyra dagar i...
Svar
11
· Visningar
2 015
Senast: lobell
·
Anläggning det finns kanske nån tråd för just detta,så ta bort eller flytta om det behövs. som rubriken säger, så vad allt behöver man tänka på...
Svar
16
· Visningar
3 099
Senast: videnlis
·
Q
Anläggning Nu ska jag äntligen ta tag i stallet o bygga/måla om. Men färgtips behövs verkligen. Stallet är ganska nytt ca 2år sen vi bygde de, men... 2
Svar
29
· Visningar
11 398
Senast: mackan
·
M
Anläggning vad gör man när beteshagarna börjar bli fulla med sly? dom är gamla! säkert minst 20 år sedan dom plöjdes o såddes. Har betesputsat...
Svar
6
· Visningar
1 248
Senast: Lella
·
Anläggning Hej! Vi är i full gång med att bygga vårat stall och ska snart gjuta plattan men nu dök det upp en fråga som vi inte vet hur vi ska...
Svar
7
· Visningar
2 005
Senast: Tacitus
·
Anläggning Vilka maskiner behöver man för att ta eget hö? Kan man köpa en begagnad traktor för ca 70000 eller är det bara skit? Vad behöver man... 2
Svar
30
· Visningar
12 168
Anläggning Nu får ni ta fram er kreativa ådra kära bukisar :D Hur skulle ni designa ett stall på cirkus 20 boxar? Vad skulle ni vilja ha med... 5 6 7
Svar
127
· Visningar
15 958
Senast: L8P8
·
Anläggning I främst en av våra hagar så springer älgarna ner staketet varje höst. Vi har provat att sätta plastband över själva staketet, lägga...
Svar
8
· Visningar
1 596
Senast: Maléne
·
R
Anläggning Här kommer en hejkomochhjälp mig fråga. Ni får tycka att jag är ett riktigt blåbär om ni vill men jag är en total nybörjare vad gäller... 2
Svar
21
· Visningar
3 088
Senast: ball
·
Anläggning Jag har nyligen köpt ladugård med mark och funderar på stallbygge. Har nu kommit underfull med hur vi vill ha det. :D MEN! Jag har...
Svar
1
· Visningar
1 012
Senast: EmelieR
·
Anläggning Ok är i fäd att bygga stall. Ska gjuta plattan snart och snickaren som ska göra det ville gärna ha förslag på hur man fixar med golvet...
Svar
5
· Visningar
1 451
Senast: LFreddy
·
Anläggning Vi har nyligen flyttat till ny gård där det finns gott om gräs i hagarna vilket uppskattas av hästarna men oroar mig lite... Samtliga...
Svar
12
· Visningar
1 644
Senast: Gelina
·
Anläggning Jag vill måla om ena stallet hemma och vill använda mig utav slamfärg. Dock vill jag inte ha den traditionella rödfärgen utan grått och...
Svar
18
· Visningar
9 761
Senast: Solis
·
A
Anläggning Jag ska på praktik utomlands nästa år och vill ha lite förslag på var jag kan åka redan nu. Jag vill åka till ett hoppstall i ett land...
Svar
1
· Visningar
837
Senast: sthu
·
S
Anläggning kan man göra ridhus av en byggnad med betonggolv? Hur "får man bort" golvet eller kan man lägga ngt som sviktar på det innan underlag?
Svar
9
· Visningar
5 379
Anläggning Min fråga är om ni har en uppfattning om hur stor kostnad det handlar om för att bygga ett stall med 12-14 boxar. Stallet bör...
Svar
5
· Visningar
2 169
Senast: Wembley
·
A
Anläggning Pga högt parasittryck f.n tänkte jag bygga foderhäckar för hö/hösilage i vinterhagen så att hästarna slipper äta från marken och det... 2
Svar
34
· Visningar
25 118
Senast: Hanna_Z
·
V
Anläggning (vet inte om tråden ligger rätt,moderator får gärna flytta den om den ligger fel) jag har läst runt lite på internet och om man nu har...
Svar
19
· Visningar
3 367
Senast: Jate Volim
·
M
Anläggning Jag behöver hjälp med mina tankar och har lite frågor! Jag bor på en gård med ett stall där det idag finns 4 boxar med splitter ny...
Svar
13
· Visningar
10 316
Senast: farmor
·
Anläggning hur funkar lagarna om stall.. få man ha häst i ett gammalt stall somm inte håller måtten i boxarna, gång och taket?? måste man bygga... 2
Svar
26
· Visningar
3 630
Senast: jassica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka