Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

A
Anläggning Jag ska på praktik utomlands nästa år och vill ha lite förslag på var jag kan åka redan nu. Jag vill åka till ett hoppstall i ett land...
Svar
1
· Visningar
835
Senast: sthu
·
S
Anläggning kan man göra ridhus av en byggnad med betonggolv? Hur "får man bort" golvet eller kan man lägga ngt som sviktar på det innan underlag?
Svar
9
· Visningar
5 346
Anläggning Min fråga är om ni har en uppfattning om hur stor kostnad det handlar om för att bygga ett stall med 12-14 boxar. Stallet bör...
Svar
5
· Visningar
2 166
Senast: Wembley
·
A
Anläggning Pga högt parasittryck f.n tänkte jag bygga foderhäckar för hö/hösilage i vinterhagen så att hästarna slipper äta från marken och det...
2
Svar
34
· Visningar
25 027
Senast: Hanna_Z
·
V
Anläggning (vet inte om tråden ligger rätt,moderator får gärna flytta den om den ligger fel) jag har läst runt lite på internet och om man nu har...
Svar
19
· Visningar
3 349
Senast: Jate Volim
·
M
Anläggning Jag behöver hjälp med mina tankar och har lite frågor! Jag bor på en gård med ett stall där det idag finns 4 boxar med splitter ny...
Svar
13
· Visningar
10 240
Senast: farmor
·
Anläggning hur funkar lagarna om stall.. få man ha häst i ett gammalt stall somm inte håller måtten i boxarna, gång och taket?? måste man bygga...
2
Svar
26
· Visningar
3 629
Senast: jassica
·
Anläggning Behöver lite tankar o idéer här. Botten i vårt ridhus börjar bli lite väl dålig nu, och det är ju inte bara att knäppa på fingrarna...
Svar
11
· Visningar
5 286
Senast: Marty
·
S
Anläggning Jag ska bygga stall och behöver synpunkter på min skiss och mina tankar kring stallet. Jag ska ha lösdrift och till det ett skötselstall...
2
Svar
30
· Visningar
5 758
Senast: Sharonne
·
Anläggning Vi har ett bete med gammal vall, det är i alla fall + 20 år sedan den är insådd. Av den anledningen är det ganska bra och magert bete...
Svar
18
· Visningar
7 480
Senast: Sar
·
Anläggning Jag håller som bäst på att skissa på hur jag vill bygga mitt stall - som skall byggas i en existerande gammal ladugårdsbyggnad - och har...
Svar
13
· Visningar
3 688
Senast: a1agnlju
·
Anläggning Ska bygga två boxar i ett utrymme där det antagligen stått kalvar nån gång i tiden. Måtten invändigt är 7,93 m x 3,02 m så jag tänkte...
Svar
11
· Visningar
1 889
Senast: Minnie
·
F
Anläggning Har fått byggt en ny liten ligghall i vinterhagen, och hörnstolpen (typ samma dimension som telefonstolpar, dock ej såna giftiga...
Svar
1
· Visningar
1 089
Senast: Gimlan
·
Anläggning Har lite funderingar kring mellanväggarna till boxarna och annat; Vad är det för mått på mellanväggarna/skiljeväggarna? Alltså, det...
Svar
8
· Visningar
1 348
Senast: annie_
·
Anläggning Nu kommer här en hel drös med frågor :D Hur vill du helst ha en stallhyra? A) XXXX:- inklusive hur mycket som helst av foder...
Svar
14
· Visningar
2 236
Senast: Ellyne
·
L
Anläggning Hej. Vi har ett uthus som ligger precis på tomtgränsen till ett gärde, som vi tänkte bygga om till stall inuti. behöver man grannens...
Svar
14
· Visningar
3 035
Senast: Manji
·
Anläggning Sådär, då är alla familjemedlemmar överens om att innertaket måste höjas. Eller tas bort helt ;) Jag ska bygga stall i halva...
Svar
3
· Visningar
2 890
Senast: Cyllene
·
Anläggning Vi har precis köpt oss våran drömgård som är från 1870talet så de finns en del att pyssla med, men ladan är väl omhändetagen och den...
Svar
15
· Visningar
2 756
Senast: EmblaAsk
·
Anläggning Jag har en liten hästgård och funderar på att ta in hyresgäster, men hur får man vettiga sådana? Jag har hoppats på att de ska dyka upp...
Svar
19
· Visningar
2 526
Senast: Görel
·
T
Anläggning Vet inte om jag lagt den här tråden rätt så moderator får flytta om det blev fel. Jag har hört av många att det är farligt att ha...
2
Svar
24
· Visningar
3 313
Senast: Petunia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar