Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Ja, så då har vi alltså flyttat från det "färdiga stället" till, ja, ett mindre färdigt ställe ;) Till våren ska vi alltså bygga ett...
Svar
6
· Visningar
1 427
Senast: Pettsson
·
Anläggning Jag har ett mätverktyg för elstängsel som jag inte har bruksanvisningen till, så jag är inte helt säker på rätt sätt att använda det...
Svar
6
· Visningar
6 561
Anläggning Finns det någon härinne som har en "känslig" häst installad i kallstall? Hur löser ni det, blir det täcken konstant eller bara när den... 2
Svar
30
· Visningar
4 386
Anläggning För en herrans massa år sedan arbetade jag på en anläggning som hade en mindre stallänga med åtta boxar i. Hälften av dom var formade... 2
Svar
39
· Visningar
10 748
Anläggning Äntligen har vi egen gård och hästarna hemma! Det är jätteskönt, men jag blir inte klok på hur jag ska sköta mina hagar! Så om någon kan...
Svar
1
· Visningar
1 531
Senast: Flaekja
·
T
Anläggning Kan man ha plywood som sidor på vindskydd? Har aldrig använt skivor som täckning, någon som har erfarenhet av det? För och nackdelar? 2
Svar
20
· Visningar
6 397
·
Anläggning klarar man av att ha ett lösdriftsstall utan el?? man kan ju använda batterier till eltråden,men hur skulle man kunna fixa belysning...
Svar
11
· Visningar
1 855
Senast: videnlis
·
Anläggning Vill veta lite om vad ryttarna har för kriterier på ett ridhus? Hinder, speglar, underlag? Allt kan vara av intresse! Erfarenheter?
Svar
3
· Visningar
1 152
Senast: Långnos
·
Anläggning Jag vet inte om jag kommer att hinna (och ha råd) att få min belysning till ridbanan innan det blir omställning till vintertid så nu...
Svar
7
· Visningar
2 675
Senast: fejko
·
Anläggning Har funderat länge på en sak Man läser hela tiden om (ffa häst)ställen som vill tillämpa en periods praktik innan anställning (om...
Svar
8
· Visningar
1 562
Anläggning Hur stor borde en vinterhage vara för tre hästar? :) Har letat på jordbruksverkets hemsida och inte hittat några mått...
Svar
2
· Visningar
1 995
Senast: quigley
·
Anläggning Två genomlidna vintrar utan sadelkammare, men en tredje blir det iaf inte. Äntligen har jag fått klar min lilla sadelkammare, jag är... 2
Svar
21
· Visningar
3 434
Senast: EmelieR
·
Anläggning Vi har planer på att ändra vår gödselhantering och undrar därför vad det kan kosta att gjuta en gödselplatta med krage (eller vad man...
Svar
9
· Visningar
10 128
A
Anläggning :oHar just börjat göra iordning vårt stall någon som har en bra idé i vilket material man ska göra boxväggarna i ska även klä insidan av...
Svar
6
· Visningar
3 132
Senast: Mariaauto
·
Anläggning Vi är i färd med att bygga stall men jag valde att inte ha ngn spolspilta inne i stallet utan skulle vilja ha den utanför som ett extra...
Svar
4
· Visningar
2 699
Senast: gylle
·
Anläggning Hoppas på snabb hjälp då jag just har strött ut "Staldren" på golvet hela lösdriften och börjat lägga in ny halm... Vi vill ha en...
Svar
3
· Visningar
1 370
·
Anläggning Kommer bygga ligghall på 3*6 meter. Hur många hästar (islandshästar) tycker ni är lagom och ha där. Takhöjden är 2,50
Svar
15
· Visningar
2 313
Anläggning Vad har ni för vattenanordning i era spolspiltor? Vår rörmockare säger att man inte kan ha en duschblandare även om man stänger av den...
Svar
11
· Visningar
4 812
Senast: fnillson
·
A
Anläggning Vad kostar det mellan tummen och pekfingret att anlägga en gödselplatta till ett stall med 10 boxar?
Svar
3
· Visningar
1 181
Anläggning Vi ska flytta och funderar på hur vi ska lösa detta med spånhanteringen. Hos mina föräldrar har vi alltid kört till en såg och hämtat...
Svar
16
· Visningar
2 470
Senast: Dandylinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Kattbilder #10