Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

A
Anläggning :oHar just börjat göra iordning vårt stall någon som har en bra idé i vilket material man ska göra boxväggarna i ska även klä insidan av...
Svar
6
· Visningar
3 129
Senast: Mariaauto
·
Anläggning Vi är i färd med att bygga stall men jag valde att inte ha ngn spolspilta inne i stallet utan skulle vilja ha den utanför som ett extra...
Svar
4
· Visningar
2 679
Senast: gylle
·
Anläggning Hoppas på snabb hjälp då jag just har strött ut "Staldren" på golvet hela lösdriften och börjat lägga in ny halm... Vi vill ha en...
Svar
3
· Visningar
1 369
Senast: Flaekja
·
Anläggning Kommer bygga ligghall på 3*6 meter. Hur många hästar (islandshästar) tycker ni är lagom och ha där. Takhöjden är 2,50
Svar
15
· Visningar
2 301
Anläggning Vad har ni för vattenanordning i era spolspiltor? Vår rörmockare säger att man inte kan ha en duschblandare även om man stänger av den...
Svar
11
· Visningar
4 786
Senast: fnillson
·
A
Anläggning Vad kostar det mellan tummen och pekfingret att anlägga en gödselplatta till ett stall med 10 boxar?
Svar
3
· Visningar
1 169
Anläggning Vi ska flytta och funderar på hur vi ska lösa detta med spånhanteringen. Hos mina föräldrar har vi alltid kört till en såg och hämtat...
Svar
16
· Visningar
2 460
Senast: Dandylinn
·
Anläggning Äntligen eget stall och två egna hästar :love: Men, så jobbar jag väldigt mycket kvällar, till ca 23 ungefär tre-fyra dagar i...
Svar
11
· Visningar
2 007
Senast: lobell
·
Anläggning det finns kanske nån tråd för just detta,så ta bort eller flytta om det behövs. som rubriken säger, så vad allt behöver man tänka på...
Svar
16
· Visningar
3 094
Senast: videnlis
·
Q
Anläggning Nu ska jag äntligen ta tag i stallet o bygga/måla om. Men färgtips behövs verkligen. Stallet är ganska nytt ca 2år sen vi bygde de, men...
2
Svar
29
· Visningar
11 389
Senast: mackan
·
M
Anläggning vad gör man när beteshagarna börjar bli fulla med sly? dom är gamla! säkert minst 20 år sedan dom plöjdes o såddes. Har betesputsat...
Svar
6
· Visningar
1 248
Senast: Lella
·
Anläggning Hej! Vi är i full gång med att bygga vårat stall och ska snart gjuta plattan men nu dök det upp en fråga som vi inte vet hur vi ska...
Svar
7
· Visningar
2 003
Senast: Tacitus
·
Anläggning Vilka maskiner behöver man för att ta eget hö? Kan man köpa en begagnad traktor för ca 70000 eller är det bara skit? Vad behöver man...
2
Svar
30
· Visningar
12 088
Anläggning Nu får ni ta fram er kreativa ådra kära bukisar :D Hur skulle ni designa ett stall på cirkus 20 boxar? Vad skulle ni vilja ha med...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
15 940
Senast: L8P8
·
Anläggning I främst en av våra hagar så springer älgarna ner staketet varje höst. Vi har provat att sätta plastband över själva staketet, lägga...
Svar
8
· Visningar
1 574
Senast: Maléne
·
R
Anläggning Här kommer en hejkomochhjälp mig fråga. Ni får tycka att jag är ett riktigt blåbär om ni vill men jag är en total nybörjare vad gäller...
2
Svar
21
· Visningar
3 054
Senast: ball
·
Anläggning Jag har nyligen köpt ladugård med mark och funderar på stallbygge. Har nu kommit underfull med hur vi vill ha det. :D MEN! Jag har...
Svar
1
· Visningar
1 012
Senast: EmelieR
·
Anläggning Ok är i fäd att bygga stall. Ska gjuta plattan snart och snickaren som ska göra det ville gärna ha förslag på hur man fixar med golvet...
Svar
5
· Visningar
1 450
Senast: LFreddy
·
Anläggning Vi har nyligen flyttat till ny gård där det finns gott om gräs i hagarna vilket uppskattas av hästarna men oroar mig lite... Samtliga...
Svar
12
· Visningar
1 643
Senast: Gelina
·
Anläggning Jag vill måla om ena stallet hemma och vill använda mig utav slamfärg. Dock vill jag inte ha den traditionella rödfärgen utan grått och...
Svar
18
· Visningar
9 736
Senast: Solis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gamla trotjänare
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Gravid som "äldre"

Hund, Katt, Andra Djur