Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Jag har hört att man ska ha en speciell jordfelsbrytare som slår ut lättare än en vanlig... Var hittar jag en sådan då?
Svar
3
· Visningar
1 249
Senast: EmelieR
·
Anläggning Hörde nyligen att det blivit olagligt att ha spiltor i stall och att alla hästar måste ha boxar. Stämmer verkligen det? Nån som vet?
Svar
6
· Visningar
2 018
Senast: Lobelia
·
Anläggning Jag skulle vilja ha torvbädd i boxarna och funderar över hur hög den blir på 1 år? Dvs hur mycket är lagom att sänka ned boxarna? Hur...
Svar
16
· Visningar
2 306
Senast: Lena_B
·
Anläggning Tänkte att man skulle bygga in en paddock relativt billigt. Finns det någon hemmasnickare som byggt ett billigt ridhus??
Svar
13
· Visningar
10 798
Senast: Sonic76
·
Anläggning Jag skulle behöva fixa min halmhantering smidigare i vinter. Har lösdrift. Går åt ca en storbal halm per 10-14 dagar och jag har bara...
Svar
11
· Visningar
2 461
Senast: Lahtel
·
E
Anläggning Hej! Jag funderar på för- och nackdelar med stall kontra lösdrift. Vilka är fördelarna med respektive lösning? Är lösdrift så bra...
2
Svar
25
· Visningar
4 015
Senast: Lavinia
·
Anläggning Vad är egentligen måtten för småbalar, stora fyrkantiga balar och stora rundbalar? Finns det olika storlekar inom modellerna...
Svar
4
· Visningar
13 662
A
Anläggning Hur gör ni med bädden i lösdriften? Vi har ingen möjlighet att skotta med traktor utan allt görs för hand. Den här vintern hade vi spån...
2
Svar
22
· Visningar
5 814
Senast: trofé
·
Anläggning Ni som byggt ridhus, har ni några konkreta råd på smarta sätt som ni hållt ned kostnaderna på eller exempel på några missar ni önskar...
Svar
5
· Visningar
1 855
Senast: lundsbo
·
A
Anläggning Jag är nyfiken på om någon har tips på ett mobilt vindskydd för hästar? Jag vill ha det mobilt pga att jag vill kunna flytta det mellan...
Svar
4
· Visningar
2 036
Senast: Anna_
·
Anläggning Jag har två stora ingångar till min ligghall som är mycket uppskattade av hästar vid fint väder men det snöar/regnar in för mycket vid...
Svar
3
· Visningar
3 203
Senast: Miaa
·
H
Anläggning Jag kan tänka mig att det finns många andra som liksom jag fått förnyad energi i och med vårens ankomst. När jag var i stallet idag...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
25 765
Senast: _Yggdrasil_
·
Anläggning Jag letar efter en stor skottkära, 2-hjulig och lätt att tömma men det verkar vara svårt att hitta. De är väl vanliga i större...
2
Svar
23
· Visningar
5 585
Senast: EmelieR
·
Anläggning Hur gör man :angel: En åker som det skördas säd på inom några veckor (Skåne), hur konverterar man den till en trevlig hästhage och...
Svar
11
· Visningar
3 589
A
Anläggning Vi ska skaffa oss en gödselcontainer. Men den bästa platsen är på gaveln vid stallet. Där det finns fönster som går att öppna till...
Svar
2
· Visningar
1 721
Senast: SMIA
·
A
Anläggning Vi kommer att dra luft/vatten värme till huset och anläggningen kommer även räcka till att värma stallet. Vi får ofta på vintern växla...
Svar
5
· Visningar
3 562
Senast: Mie
·
B
Anläggning Hur länge väntar ni med att släppa på hästarna i hagen efter betesputsning? Vi har just putsat en av våra stora genomgångshagar och det...
Svar
12
· Visningar
6 277
Senast: black pearl
·
Anläggning Jag tycker det är så knepigt det här med vad som är "fem hästplatser" (vilket ju behöver förprövning hos länsstyrelsen och...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 720
Senast: rebus
·
Anläggning Vi har ett kraftfullt aggregat, men också väldigt stora hagar! Man känner knappt att de finns nån el, vi går obekymrat in o ut ur...
Svar
12
· Visningar
2 392
Senast: bravur68
·
Anläggning Jag blir väl kanske inte förvånad, men ändå förundrad när jag sitter och läser stallplats sökes. De som vill ha stallplats vill oftast...
2
Svar
24
· Visningar
3 285
Senast: Pettsson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar