S
Sharonne
Sv: Synpunkter på stallskiss
Jag får fundera kring det här med smidig utfodring, tack för idéer.
Jag får fundera kring det här med smidig utfodring, tack för idéer.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
(det ska ju verkligen kännas så smidigt som möjligt).
Fast det är kanske smart att börja ha öppet och gillar man inte det så sätter man dit en vägg, känns ju bättre än att riva en. Fast halvväggen får ju inte vara för låg, för man kan ju inte ha hästar i lösdriften som hänger in i stallet med huvudena förstås! Hur hög är din?
Förresten vad ha du för sparktåligt material i din lösdrift och hör högt upp går det materialet? Hur har ni ordnat med ventilation? Funderar på att ha öppet i nock och med skydd så att det inte regnar in. Har du erfarenhet av det?
Sen ska den bli så hög som 3 m för traktorns skull (kanske behöver något vindskyddande upptill sen när det blir så högt).
Hur fodrar du - i krubbor eller på marken?
Har faktiskt än så länge dålig koll hur långt våra pengar räcker, har en första offertförfrågan ute och den får ge en fingervisning om jag kan öka byggnadens omfång, alt minska - oh hemska tanke!
Nej, jag har inte tänkt gjuta i lösdriften, bara ha en markduk för miljöns skull. Läste att stället som säljer Paddex i Oxelösund har någon slags gummimattor som man kan lägga ut på stallgångarna. Det kanske blir aktuellt för oss, vi kan åka och hämta dem själva så blir det billigare.