Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning OBS langt inlagg! Mina foraldrar har en stor gard som alltid haft ett stall med 4 boxplatser som vi anvant for vara hastar (2 st). Vi...
Svar
9
· Visningar
2 117
Senast: Ramona
·
Anläggning De flesta nya ridhusunderlagen består ju av sand och nån fiber... VAd för sand är det eg. Den är ju nästan fin som strandsand...
Svar
4
· Visningar
1 030
Senast: EmelieR
·
Anläggning Kom gärna med tips! Håller på och bygger ett spolrum (uppvärmt). Ni som har formplyfa i era spolutrymmen är ni nöjda med det? Funderar...
Svar
5
· Visningar
4 101
Senast: Seabaz
·
Q
Anläggning Det går slangar till jordvärmepumpen under en av våra åkrar. nu har jag (geniet?) gjort hästhage där och väntar på snön så att de kan...
Svar
8
· Visningar
1 719
Senast: Annab79
·
Anläggning Vi står i total förvirring. Ridbanan i stallet vi hyr hade ett alldeles för tungt och djupt underlag och lilltanten kunde inte jobba...
2
Svar
21
· Visningar
4 238
Senast: glitter
·
Anläggning Så här ser mitt nästa projekt ut: Denna fantastiska skapelse till ritning avslöjar hur mitt eminenta...
Svar
8
· Visningar
2 250
Senast: lady_vip
·
C
Anläggning Ska sätta ner nya trästolp runt vinterhagen. det är stolp av kärnfuru och ca 7 cm i diameter och 180 cm höga. Jag kommer att sätta...
Svar
15
· Visningar
15 932
Senast: mackan
·
Anläggning Ja, så då har vi alltså flyttat från det "färdiga stället" till, ja, ett mindre färdigt ställe ;) Till våren ska vi alltså bygga ett...
Svar
6
· Visningar
1 424
Senast: Pettsson
·
Anläggning Jag har ett mätverktyg för elstängsel som jag inte har bruksanvisningen till, så jag är inte helt säker på rätt sätt att använda det...
Svar
6
· Visningar
6 534
Anläggning Finns det någon härinne som har en "känslig" häst installad i kallstall? Hur löser ni det, blir det täcken konstant eller bara när den...
2
Svar
30
· Visningar
4 378
Anläggning För en herrans massa år sedan arbetade jag på en anläggning som hade en mindre stallänga med åtta boxar i. Hälften av dom var formade...
2
Svar
39
· Visningar
10 707
Anläggning Äntligen har vi egen gård och hästarna hemma! Det är jätteskönt, men jag blir inte klok på hur jag ska sköta mina hagar! Så om någon kan...
Svar
1
· Visningar
1 523
Senast: Flaekja
·
T
Anläggning Kan man ha plywood som sidor på vindskydd? Har aldrig använt skivor som täckning, någon som har erfarenhet av det? För och nackdelar?
2
Svar
20
· Visningar
6 344
Senast: Flaekja
·
Anläggning klarar man av att ha ett lösdriftsstall utan el?? man kan ju använda batterier till eltråden,men hur skulle man kunna fixa belysning...
Svar
11
· Visningar
1 849
Senast: videnlis
·
Anläggning Vill veta lite om vad ryttarna har för kriterier på ett ridhus? Hinder, speglar, underlag? Allt kan vara av intresse! Erfarenheter?
Svar
3
· Visningar
1 150
Senast: Långnos
·
Anläggning Jag vet inte om jag kommer att hinna (och ha råd) att få min belysning till ridbanan innan det blir omställning till vintertid så nu...
Svar
7
· Visningar
2 669
Senast: fejko
·
Anläggning Har funderat länge på en sak Man läser hela tiden om (ffa häst)ställen som vill tillämpa en periods praktik innan anställning (om...
Svar
8
· Visningar
1 561
Anläggning Hur stor borde en vinterhage vara för tre hästar? :) Har letat på jordbruksverkets hemsida och inte hittat några mått...
Svar
2
· Visningar
1 993
Senast: quigley
·
Anläggning Två genomlidna vintrar utan sadelkammare, men en tredje blir det iaf inte. Äntligen har jag fått klar min lilla sadelkammare, jag är...
2
Svar
21
· Visningar
3 433
Senast: EmelieR
·
Anläggning Vi har planer på att ändra vår gödselhantering och undrar därför vad det kan kosta att gjuta en gödselplatta med krage (eller vad man...
Svar
9
· Visningar
10 073

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka