Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Hur har ni löst så att vattnet i en lösdrift inte fryser, om ni inte har tillgång till rinnande vatten utan måste hinka dit det... 2 3
Svar
49
· Visningar
11 191
Senast: Io
·
Anläggning som många andra så rider jag i min hage under sommaren/ hösten då jag tycker att det är onödigt att åka i väg och betala för att bara...
Svar
6
· Visningar
3 246
Senast: Buck
·
Anläggning Jag gjorde i våras min ridbana på 25*60m. Nu börjar det vara mörkt om kvällarna och jag är i akut behov av belysning. Jag har beställt...
Svar
16
· Visningar
9 381
Senast: tim
·
S
Anläggning Jag kommer att köpa en häst inom det närmaste halvåret som det ser ut nu. Antagligen inslandshäst. Hästen kommer jag att ha hemma (har...
Svar
11
· Visningar
2 250
Senast: a1agnlju
·
Anläggning Vi har en ganska stor loge på gården, med betong som golv och som vi funderar på att göra om till en liten ridhall. Nån som har tips på...
Svar
8
· Visningar
2 296
Senast: pastejja
·
H
Anläggning hur står storlek har ni på era gödsel stack ni som har 6 st hästar??
Svar
1
· Visningar
967
Senast: hermitage
·
Anläggning Ska köra av betena inför vintern med gräsharven men är oense med trakorföraren om vilken sida av gräsharven som ska användas? Jag är...
Svar
2
· Visningar
4 005
Senast: dobbis
·
Anläggning Det blir bygge av ligghall till våren och inte ett stall, hade tidigare tänkt bygga stall först och ligghall sedan men insåg att det är...
Svar
10
· Visningar
2 153
Senast: Pettsson
·
Anläggning Tänkte på om någon vet om det är billigast att bygga ett ridhus i trä eller som en lagerhall alltså plåt?? Måste ju finnas något sätt...
Svar
0
· Visningar
1 950
Senast: JessicaM
·
Anläggning Håller på och bygger en spolspilta och behöver en varmvattenberedare. Men på hur många liter egentligen? Har ett hobbystall med...
Svar
13
· Visningar
5 035
Senast: sommerday
·
T
Anläggning Hej! Vi har en maskinhall med gjuten botten som vi tänkt ha som ridhus. Funkar det? Hur och vad ska man ha som underlag? Jag... 2
Svar
26
· Visningar
6 878
Senast: Anna_
·
S
Anläggning Hej! Är ny här och gissar att någon kanske kan hjälpa mig:) Jag och min sambo har egen gård med ett stall där vi har våra 6 hästar... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 246
Senast: wrangler
·
Anläggning Jag skulle behöva lite hjälp:) Jag skulle vilja veta hur man på bästa sätt gör en bra hage av nu odlad åkermark med sått vete på...
Svar
7
· Visningar
3 112
Senast: psychogrrl
·
Anläggning OBS langt inlagg! Mina foraldrar har en stor gard som alltid haft ett stall med 4 boxplatser som vi anvant for vara hastar (2 st). Vi...
Svar
9
· Visningar
2 143
Senast: Ramona
·
Anläggning De flesta nya ridhusunderlagen består ju av sand och nån fiber... VAd för sand är det eg. Den är ju nästan fin som strandsand...
Svar
4
· Visningar
1 036
Senast: EmelieR
·
Anläggning Kom gärna med tips! Håller på och bygger ett spolrum (uppvärmt). Ni som har formplyfa i era spolutrymmen är ni nöjda med det? Funderar...
Svar
5
· Visningar
4 145
Senast: Seabaz
·
Q
Anläggning Det går slangar till jordvärmepumpen under en av våra åkrar. nu har jag (geniet?) gjort hästhage där och väntar på snön så att de kan...
Svar
8
· Visningar
1 726
Senast: Annab79
·
Anläggning Vi står i total förvirring. Ridbanan i stallet vi hyr hade ett alldeles för tungt och djupt underlag och lilltanten kunde inte jobba... 2
Svar
21
· Visningar
4 258
Senast: glitter
·
Anläggning Så här ser mitt nästa projekt ut: Denna fantastiska skapelse till ritning avslöjar hur mitt eminenta...
Svar
8
· Visningar
2 255
Senast: lady_vip
·
C
Anläggning Ska sätta ner nya trästolp runt vinterhagen. det är stolp av kärnfuru och ca 7 cm i diameter och 180 cm höga. Jag kommer att sätta...
Svar
15
· Visningar
16 012
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Kattbilder #10