Sv: Hur har ni löst vattnet ute vintertid? (lösdriftsmässigt)
Det lät avancerat. :P
Vart köpte du allt material?
Det är inte så avancerat
Framförallt inte när jag har en sambo som hjälper mig
Jag har använt mig av detta för att bygga mig en liten egen "thermobar"
2 tunnor en 90L och en 65L som ställs i varandra från Granngården.
12V omvandlare för att det inte ska bli farligt med vatten och el hade sambon en som han leta fram ur förrådet
(tror man köper sånna på typ Biltema, Claes Ohlsson, Kjell co osv).
Kabel från tunna till omvandlare fanns i garderoben
(finns även de hos Biltema, Claes Ohlsson mfl).
Jag slaktade ett par däckvärmare som man har när man kör RoadRacing för att komma åt värmekabel annars vet jag inte ritkigt vart man köper värmekabel, men kanske hos någon som sysslar med badrum? Typ golvvärme fungerar säkert.
Lim att fästa värmekabeln med finns även det på typ Biltema osv
Thermostat vet jag inte heller vart den är köpt men jag skulle gissa på Kjell co
Isolering använde jag sån där gul som kliar utav he*vete, jag är lite snål så jag gick till en byggfirma och frågade om spillbitar och de fick jag gratis
Det är ju inte dyrt men ska man gå till tex byggmax så måste man ju köpa så otroligt mkt och jag vet inte riktigt vad jag skulle göra med resten?
I botten på den lilla tunnan har jag även ett galler med små klossar på så att hästarna inte kan dricka ur tunnan helt, utan det finns alltid lite vatten i botten för thermostatens skull så den har något att jobba mot.
För om det blir tomt i tunnan känner inte thermostaten att det är tomt utan står å jobbar och försöker då istället värma upp den kalla luften och då kan det bli lite väl varmt i baljan.
Jag tror det var alla komponenter