ÄNTLIGEN!! Sadelkammare :D

Sv: ÄNTLIGEN!! Sadelkammare :D

Det håller sig nog bra om du bara isolerar ordentligt. Det är ju egentligen inte värmen heller som är det viktigt, bara att hålla fukten stången och det kan man ju göra mha torrbollar och liknande :)
Jag har inte isolering i sulan i mitt stall heller. Det blev för dyrt att isolera hela och när jag gjöt den så hade jag som ursprungsplan att sadelkammaren skulle bli en utbyggnad så isolering i sulan hamnade utanför byggplanen. Men så förändrades planerna och "sadelskrubben" tillkom inne i stallet ändå så jag fick tänka om lite. Jag isolerade golvet i efterhand istället, mha cellplast. Jag tror absolut att det kommer att fungera bra så :)

Lycka till med ditt bygge, visa gärna lite bilder när du är klar :)

Sv: ÄNTLIGEN!! Sadelkammare :D

Ja- här i Skåne har vi ju bara haft fruset förra året.... Men det räckte o blev över ändå ;)

Jag håller precis på o ska dra mitt vatten i stallet men vet inte riktigt vilken typ av värmekabel jag ska dra. Plug in verkar ju bra men är lite dyrare än fast installation. Dessutom så står det att plug in är en tillfällig lösning och det hade jag inte tänkt mig...
Tänkte ta lite bilder senare idag :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka