Sv: stall lagar..!!!???
så säker som man kan bli, då personen som har hästen där är en släkting. Personen har köpt en ny häst som skall flytta dit, vilket hon även berättat för inspektören, och de bad henne att skaffa sällskap till hästen som redan bor där.
Mannen som äger och bor på gården har som sagt djurförbud, och det får finnas djur där så länge han inte vårdar dem, så är det godkänt. Dock tillhör alla djuren utom någon katt och hästen honom, men det kan antagligen inte bevisas, då andra människor påstår sig äga djuren för att skydda mannen.
Inspektörerna har dock begärt att få se kontrakt på övriga djuren, och alltså via kontrakten kunna fastställa att mannen inte är ägare till djuren, och det är personer som skriver sig som ägare på djuren.
Förutom hästen finns där, en getfamilj, bestående av mamma, pappa och ett barn. En höna, några tuppar och cirka tio tal kycklingar, omkring 15 kaniner och nästan lika många katter. En katt blev kastrerad igår, för att de inte vill ha fler svanslösa katter, överiga katter förökar sig hur som helst, och som det då vanligtvis blir, så är det inavel. Detta var djuren som fanns när jag var där, men det tillkommer djur mest hela tiden, pratade med min mamma igår och då berättade hon att det ska flytta dit mer kaniner. Min mamma har också anmält mannen som bor där förut, och har hämtat hem massor med djur från honom för att på så sett kunna rädda dem, då han verkar kunna hålla djur trots att inspektörerna varit där i omgångar i flera år-
Att kontakta någon tidning var inte en dum idé, som jag tidigare skrivit har hans fall visats på lokalnyheterna, dock var detta några års edan, och på hans förra gård-.