Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning I måndags fick jag besök av en man som frågade om det var min hästhage. Sa att det var fel på en ledning som ligger nedgrävd i hagen...
Svar
18
· Visningar
2 606
Senast: cutty
·
Anläggning Nån som har ett tips på ett enkelt och billigt sätt att sätta upp nåt skydd för hästarna i sommarhagarna? Jag står inackorderad, och...
Svar
18
· Visningar
7 056
Senast: Korven
·
S
Anläggning Letar efter stolpar som är fyrkantiga. Har snöat in på det.. Men finns tyvärr inga och få tag på. Vad har ni för staket? Gärna bild...
Svar
3
· Visningar
1 206
Senast: Minnaa
·
A
Anläggning VI har hagar med ganska mycket ogräs i, och behöver alltså "renovera" dem. Har plöjt upp ett par hagar, men jag gillar det inte...
Svar
1
· Visningar
1 500
Senast: _Yggdrasil_
·
Anläggning Vi ska bygga stall 7*14 m i sommar/höst. Materialet har diskuterats mellan murat och trä, vi bad snickaren att räkna på bägge...
Svar
10
· Visningar
2 981
Senast: _Yggdrasil_
·
T
Anläggning Hej. Nu planerar vi för ridbana och budgeten är tight. jag fick tipset att gräva bort matjorden tills jag kom ner till grus och packa...
Svar
6
· Visningar
3 073
Senast: Buck
·
D
Anläggning Som rubriken lyder, tycker ni som står uppstallade eller har egna inackorderingsstall att det är mer omsättning i kollektiva stall än...
Svar
13
· Visningar
2 202
Anläggning Nybygget är nu färdigt och nu återstår bara att behandla trävirket för att det ska hålla sig fräscht så länge som möjligt! Har någon...
Svar
8
· Visningar
4 220
Senast: ÄvenTyra
·
L
Anläggning Vi tänkte ha lite får gående på vår mark i sommar. Framöver vill jag ha hästar men för att slippa dubbelt jobb undrar jag nu om det...
Svar
11
· Visningar
5 923
Senast: Centaur
·
N
Anläggning Vart hittar man reglerna för att hyra ut stallplatser?
Svar
2
· Visningar
866
Senast: SaraXX
·
Anläggning Jag behöver lite input om hur man lämpligen kan planera byggnader på hästgård. Nedan är översikten på vår gård. Den lilla blå punkten...
Svar
1
· Visningar
1 156
Senast: Masse
·
C
Anläggning Hej! Jag skulle vilja ha lite tips från alla er duktiga hästmänniskor där ute! Till vintern ska alla mina tävlingshästar gå på...
Svar
18
· Visningar
4 111
Senast: fnillson
·
C
Anläggning Jag har funderat lite på hur min gård skulle se ut och vill ha något mer lättmockat, miljövänligare, mjukare än de grus man använder...
Svar
3
· Visningar
1 032
Anläggning Till våren när tjälen släpper ska här fixas ordentliga hagar. Jag tänker använda mig av trästolpar och elband 12 mm. Det kommer gå 4...
Svar
1
· Visningar
869
Senast: Blomskan
·
C
Anläggning Ridhusbelysning Vs. gavlar av glas. För- och nackdelar, tacksam för alla svar och övriga tips! :) Personligen är jag jättedålig på...
Svar
1
· Visningar
1 162
Senast: Tacitus
·
Anläggning Hoppas jag lägger min tråd på rätt ställe nu. Jag undrar lite hur livet på landet är? Då menar jag verkligen landet, dom som bor...
2
Svar
28
· Visningar
4 600
Senast: JustWatchMeMrBlack
·
K
Anläggning Ska bygga ridbana i sommar och funderar på olika mått. Vill ha en rejält tilltagen bana då jag sysslar med frihetsdressyr, men vill inte...
Svar
7
· Visningar
6 026
Anläggning Jag ska anlägga en bana. Det perfekta stället är på en grusås där det är naturlig dränering. Dock upplevs detta ställe som lite tittigt...
Svar
8
· Visningar
1 505
Senast: Centaur
·
S
Anläggning Jag vet att det finns gamla trådar om detta och jag lovar att jag läst igenom dom (och googlat) men känner mig ändå väldigt vilse...
Svar
4
· Visningar
2 016
Senast: ElCamino
·
K
Anläggning Hur mycket bete kan man räkna med att det finns på 1 hektar vall resp. 1 hektar naturbete? Finns det någon tabell man kan titta på?
Svar
3
· Visningar
1 186
Senast: Kojjan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka