Bädden i lösdriften

Sv: Bädden i lösdriften

jag har spån men ska lägga in halm denna vintern, mina hästar använder inte ligghallen som toalett, så inget mockande här :love:

Jag ser det som tvärtom, ju mer de bajsar inne, desto mindre måste jag ut i hagen och mocka. Det blir ju lika många högar per dygn från en häst oavsett var de bajsar. :cool:

Vi har egentligen inget direkt underlag i våra ligghallar. Utan det är bara vanlig mark.. eftersom det är tak så blir det aldrig blött och lerigt där inne. Men det är iaf jätte bra att inte ha något alls! behövs bara mockas ur det allra värsta lite då och då..

Hade in lite halm hos vallackerna en gång i vintras, men det var bara för att dem skulle få något att tugga på, så efter några dagar hade dem ätit upp halmen.

Blir det inte hårt och ev. fuktigt för hästarna att ligga direkt på marken?

Liknande trådar

Anläggning Mina och stallägarens hästar går på lösdrift med en höstation där de äter hö en och en. Förra året fixade vi en stor låda att ha halm i...
Svar
12
· Visningar
1 218
Senast: Marvin
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 207
Senast: Görel
·
Foder & Strö Jag funderar på att byta från vanlig halmbädd där hela boxen mockas igenom varje dag till permanentbädd. Står i kallstall, så jag vill...
Svar
3
· Visningar
770
Senast: tanten
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 747
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Storlek röd Kong?