Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Fick just höra om ett stall där ägaren tar samma hyra året runt, oavsett betes- eller stallperiod. Är intresserad av att höra från...
2
Svar
33
· Visningar
2 109
Senast: boccia
·
Hästmänniskan Jag ska låna en yngre häst och utbilda och träna. Ska först ha en prövomånad för att se om hästen och jag passar ihop, sedan blir det...
Svar
3
· Visningar
789
F
Hästmänniskan Någon som har jobbat eller praktiserat i ett galoppstall? Hur mycket har ni tjänat då? Och vad har ni gjort? Och så undrar jag om...
Svar
2
· Visningar
984
Senast: Prillan
·
M
Hästmänniskan I stallet där jag står installad ska det göras ca fyra grusade rastfållor som ska användas i höst/vinter när det är lerigt. Tanken är...
2
Svar
28
· Visningar
2 748
Senast: TBT
·
S
Hästmänniskan Håller på och letar gård, kollar mark osv. Men nu börjar jag misströsta. Finns det någon här som har hittat det optimala stället...
2
Svar
23
· Visningar
2 482
Senast: LIA
·
Hästmänniskan Är det någon som har såld häst utomlands. Vi ska sälja en Islandshäst till USA om han klara vet besikningen. Någon som vet en bra...
Svar
6
· Visningar
1 323
Senast: valvis
·
S
Hästmänniskan om den här ligger fel snälla flytta den :( Hej hej !! Det är så här att jag är 17 (snart 18) och bor i fosterfamilj ... jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 245
P
Hästmänniskan Har en knepig fundering. Om man köper en unghäst och rider in, då stiger ju priset. För någon gång måste ju priset varit lågt tex som...
Svar
5
· Visningar
1 209
D
Hästmänniskan Är där någon som vet om man kan få dispans och slippa skaffa hästpass till riktigt gammla hästar. Har en kompis ,hans ponny är 30år...
Svar
9
· Visningar
1 452
Senast: Tess82
·
M
Hästmänniskan Hej! Jag har nu bestämt mig för att köpa en ny hästtransport. Funderar på en Christ Concorde. Är det någon som har någon erfarenhet av...
Svar
3
· Visningar
4 015
Senast: Cyllene
·
V
Hästmänniskan Jag har en häst som jag skulle vilja kolla vem som står som ägare. enligt pass m.m står jag som ägare men via försäkringen står min...
Svar
6
· Visningar
833
Senast: Sammet
·
C
Hästmänniskan Hej, tänkte höra med alla kunniga här inne om någon kunde hjälpa till att bena ut lite frågor. En vän till mig skulle sälja sin häst...
Svar
9
· Visningar
1 058
Senast: corno79
·
S
Hästmänniskan Jag och en kompis har planerat att ta hem en shettis över sommaren och köra in som projektarbete till skolan. Vi har ponnyn och...
Svar
3
· Visningar
850
Senast: miamia
·
Hästmänniskan Hej Vi håller på och bygger en paddock på 20*40 meter. Nu är det så att vi har sett ett väldigt snyggt (tycker vi :) ) staket men vi...
Svar
9
· Visningar
2 908
Senast: Sandra -74
·
F
Hästmänniskan Någon som vet nån sida där det enbart finns hästjobb på? Jag har kollat på arbetsformedlingen.se, men hittade knappt något. Och...
Svar
1
· Visningar
778
Hästmänniskan lägger denna tråd här, ni får gärna flytta den om den ligger fel men jag har sett att det är flera med stor kunskap om bruk... vårt...
2
Svar
33
· Visningar
14 438
Senast: Fenestra
·
Hästmänniskan Är regnr. samma som stamboksnr. Ska läsa hästlicens till den nya och behöver regnr, men jag vet inte riktigt vilket nr det är. I passet...
Svar
5
· Visningar
1 353
Senast: Olympus
·
G
Hästmänniskan Nu har årets chock slagit mig. Jag sålde min häst för 1 ½ år sedan. En häst som jag haft sedan hon var två år, hon är 15 idag...
2
Svar
22
· Visningar
3 060
Senast: Gnistra
·
V
Hästmänniskan jag håller som bäst på med att rita och planera mitt stallbygge :D har bläddrat i idehandboken att bygga häststall men hittar inge bra...
Svar
5
· Visningar
1 476
Senast: vickis-pajala
·
Hästmänniskan Jag har hittat ett mycket fint avelssto i Holland som jag skulle vilja köpa. Men jag har aldrig importerat häst tidigare och har inte...
Svar
3
· Visningar
1 308
Senast: Team Erbine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?