Hur stora rastfållor?

Sv: Hur stora rastfållor?

Om jag får lägga mig i lite,:angel: så tycker jag 10x15 är alldeles för litet för 2 hästar. Om ni kan och har möjlighet så gör gärna dem större. Jag 3 hagar som är 50x60 och de är i mitt tycke lite för små för 2 stora hästar. 10x15 är för mig nästan en sjukhage.
Hoppas ni löser det.

Jag blir ledsen när jag läser inlägg från dig!! Jag bor i Munkedal. Har jag inte rätt att ha hästar då??? Hela Munkedal är blålera som glider, mosar vägar och hus!!! Av den orsaken bygger vi nya grushagar inför varje vinter! Släpper jag ut hästarna vintertid så riskerar jag att få ringa brandkåren!!! Tänk dig för innan du generaliserar!!

Sedan....... En vanlig hage av grus.....säg 15X15 = ca 7500:- Men det betalar väl inhyrningarna!!

Jag blir ledsen när jag läser inlägg från dig!! Jag bor i Munkedal. Har jag inte rätt att ha hästar då??? Hela Munkedal är blålera som glider, mosar vägar och hus!!! Av den orsaken bygger vi nya grushagar inför varje vinter! Släpper jag ut hästarna vintertid så riskerar jag att få ringa brandkåren!!! Tänk dig för innan du generaliserar!!

Sedan....... En vanlig hage av grus.....säg 15X15 = ca 7500:- Men det betalar väl inhyrningarna!!

Werah säger du det till mig!!!!!!!!????????:confused::confused: JAG VILL JU INTE GÖRA DIG LEDSEN!

*lägger mig i* :angel:

Hon har svarat Nemo.. ;)

I övrigt tillhör inte jag dem som förespråkar att hästar skall vistas i rutor, men blir de bara tillräckligt stora och det bara rör sig om ett visst antal veckor om året så är det säkert OK.

Werah säger du det till mig!!!!!!!!????????:confused::confused: JAG VILL JU INTE GÖRA DIG LEDSEN!

Neeeeeeeeeeeeej! Jag svarade på inlägg nr 6 av Nemo!!

Jaha!! NUUUUUUUUUUUU först fattar jag vad du menade i shiretråden!!!!

Inte för att vara en besserwisser, men 20X20 m blir 400 kvm, inte 40 som några tidigare skrivit ;) Bara som en parentes så det inte blir några fel i beräkningarna när ni gör hagarna :p

kl

I vårat stall har vi sk rastfållor.... dom e inte stora.:o Där går hästarna (som rids dagligen) på vintern. När det fryst på i dom andra hagarna släpper vi ut hästarna i "sommar hagarna". Unghästarna går i STORA hagar även på vintern men dom står mest o väntar vid grinden på att få komma in och det förstår jag, hagarna var mest lera i vintras.

En dag då jag skulle släppa ut så var jag lite tankspridd och släppte ut en av unghästarna i en av rastfållorna. Upptäckte mitt misstag o skulle släppa ut hästen i den stora hagen (lersjön), han vägrade gå från rathagen och ut i sin hage:crazy:. Ja förstog hans tvekan hade nog oxså valt den mindre men torra hagen....

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej nu när det börjar bli höst och mörkt senare. Hur gör ni som hämtar era hästar för att sköta/rida på kvällen när det inte finns...
2
Svar
26
· Visningar
2 055
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 566
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 108
Senast: Lavinia
·
R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 234
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar