Sv: Snälla hjälp mig !!!
Hejsan!
Förstår att det känns jobbigt och ni verkar inte vara överens i Familjen.
Jag förstår att dom kanske inte vill betala visst dålig stil det kan ju alla tycka men sammtidigt så får man inte allt serverat på silverfat. Vill dom inte betala för din häst så är det upp till dig att hitta en schysst lösning till det hela.
Skaffa extrajobb eller liknande. och du lär ju gå 2:a året på gymnasiet och belive me. Sista året blir tufft att hinna med allt. jobb häst, skolan, vänner mm. Men du ska inte slänga bort hela din framtid för en häst, låter hårt men du kommer ångra det senare!
Sen måste du tänka på det viktigaste Hästen!
Har du inte råd att betala för den så är det lämpligast och snällast för hästen om du säljer den eller fodrar ut den ett tag tills du själv har råd.
Det kommer komma en massa mer kostander än bara uppstallning,foder och strö.
Tänk: skoningar, vaccinationer, avmaskning, försäkring samt utrustning om nått går sönder. eller om hästen blir skadad!
sen eftersom att du sa att hästen är lite "speciell" att rida så tolkar jag det svårriden eftersom att ingen kunde rida henne så måste du få bukt med problemet, så då kanske ridning för tränare är ett bra alternativ och det kostar ju också.
Jag tycker att det lämpligaste är om du säljer hästen och väntar tills du har gått ut och har ett heltidsjobb och råd att ha häst, det finns miljontals andra hästar ute på markanden och tro mig du kommer att älska alla precis lika mycket.
Lycka till men låt inte dina känslor komma före hästens välbefinnande!
Mycket mer till