Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan visste inte var ja skulle lägga tråden men provar här.. eftersom att vi ska rida långritt i sommar så måste jag veta var vi ska rida och...
Svar
11
· Visningar
1 011
Senast: Belethien
·
Hästmänniskan Vi håller med paddock precis utan för stallet. Ridbanan kommer att bli 20*60 alltså en normal paddock. Vi har funderat och letat men...
Svar
1
· Visningar
1 074
Senast: Maléne
·
Hästmänniskan Hej! Någon som vet var man köper nya stripes till hästsläp. Är överlycklig att jag äntligen lyckats hitta ett ok släp passande min...
Svar
1
· Visningar
1 479
T
Hästmänniskan Nu är det så att jag går och funderar över att köpa häst, eller nja ponny :idea: Inte en färdigutbildad ponny utan allt från 1-3 år, och...
Svar
13
· Visningar
1 393
Senast: Halvblod_Rider
·
W
Hästmänniskan Någon av er som har skjutdörrar där man kan fälla ned hela gallret? Alltså inte bara den vanliga luckan som man kan öppna eller skjuta...
Svar
17
· Visningar
1 608
Senast: Fredag
·
Hästmänniskan Jag funderar lite kring det här med lösdrift, på billigaste och enklaste vis. Så jag undrar lite hur det fungerar, rent praktiskt, att...
Svar
12
· Visningar
1 481
Senast: Smuldaisy
·
S
Hästmänniskan För och nackdelar med att skaffa foderhäst? För och nackdelar med att köpa häst?
Svar
3
· Visningar
1 297
R
Hästmänniskan Har funderingar på att bygga uteboxar, men så kom jag att tänka på vad gör man när hovslagaren kommer, han vill ju ha ett plant...
Svar
2
· Visningar
998
Senast: Piraja
·
Hästmänniskan Funderar på ett ume B50 släp. (sånt man lasta i framifrån och de åker baklänges) Släpet är ett 06 och bara kört häst i cirka 5 gånger...
Svar
1
· Visningar
1 787
Senast: Bollen
·
L
Hästmänniskan Hej! Min medryttarhäst har inget pass, men det är på väg. Ägaren skickade in uppg. o sånt i december 2005 och har ännu inte fått det...
Svar
8
· Visningar
900
Senast: Bellatrix
·
Hästmänniskan Jag planerar mitt stallbygge för fullt. Så som det ser ut idag ska jag bygga 9,5x12,5. Det ska antagligen vara lecablock med puts över...
Svar
2
· Visningar
1 271
Senast: Smuldaisy
·
E
Hästmänniskan Jag har nu efter 12 månader kommit upp i sadeln igen efter en ridolycka. Men det känns helt fel, all vilja och all kärlek finns kvar men...
Svar
15
· Visningar
1 315
Senast: JForsberg
·
Hästmänniskan Jahapp så har vår stora (80hk) trädgårdstraktor dragit sin sista suck och inte ens verkstaden hittar varför skrället inte vill mer. Så...
Svar
9
· Visningar
1 932
Senast: Masse
·
D
Hästmänniskan jag funderar på att fixa till lite lätt i min hästs box. Den är hemmagjord och dörren har galler och sedan sånna här brädor som man...
Svar
4
· Visningar
1 233
Senast: Masse
·
P
Hästmänniskan Som ni alla vet har jag fått jobb på ridläger och nu vart där en vecka. Jag har aldrig fått någon direkt information om exakt vad det är...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 373
Senast: sjoberga
·
S
Hästmänniskan Kan någon någonting om Magnum Psyche:confused: Hör det till detta ämne?
Svar
2
· Visningar
751
Senast: Invinciblestables
·
K
Hästmänniskan I denna tråden kan vi väll träna "tillsammans"... Vi såtter upp mål på vad vi ska göra och inom vilken tid så rapporterar vi här hur de...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 111
Senast: Sara77
·
Hästmänniskan Jag ska bygga ett stall på 9,60*4,80. Har ide torka och hoppas att någon där ute skulle kunna hjälpa mig med några förslag och tips. Har...
Svar
18
· Visningar
1 847
Senast: Boj
·
C
Hästmänniskan Lägger säkert denna tråd fel och troligen har något redan postat en liknande men... Läste om de nya reglerna vad gäller hästars...
Svar
9
· Visningar
3 536
Senast: angel76
·
M
Hästmänniskan om man som jag har några hästar, 9 st, och har dem privat, tar några föl ibland, och har några inackorderade, har ett stall hemma, och...
2
Svar
38
· Visningar
3 419
Senast: skaraborg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar