Uppmuntra å träna tillsammans

Sv: Uppmuntra å träna tillsammans

Jag hakar på..måste verkligen ta tag i mig själv.Tyvärr kan jag inte pga ryggskada göra vad som helst :cry: men jag lovar att kämpa på...peppa mig masor för det behöver jag garanterat...

Det var ju jättebra!! :banana: Själv kom jag i väg bland de sista startande, och det gick himla trögt den första biten då det var så trångt med folk, så för mig tog det typ 1 timme. Måste kolla nån dag på samma sträcka hur snabbt jag kan göra 5 km på!
Cyklade till jobbet fram o tillbaka idag... i morgon blir det biken igen!

Hej! Självklart ska vi peppa varandra! Vad har du för ryggskada om man får fråga? Hur tänker du komma i form?

JO så himla irriterande me folk som inte kan lära sig starta i "rätt" fält

Jag var i jobba gruppen och de tog över en km innan man kom ut ur folkmassan, och folk flyttar sig inte heller trots att de va en stoor väg och dom sagt till dem som går/jobbar sakta att hålla till höger.. :mad: men men

nu blir de en lungnare helg, jobbar kväll hela helgen plus att min älskade häst kommer åka hem, har hafty han i 10 månader och skullek öpa honom men han står halt pga spatt och efterosm ja inte har tillgång till bete och sånnt åker han hem för att sprutas en gång till och kanske kanske bli bättre :cry:

så är lite rädd för at tjak ommer tröstäta lite eftrrt helgen men men...

har ni stegmätare? ska vi ta en vecka och tävla om vem som går mäst steg eller som motionerar flest timmar ellernåge sånnt?

Hej! Självklart ska vi peppa varandra! Vad har du för ryggskada om man får fråga? Hur tänker du komma i form?

jag gick omkull med travare och sulky för 12 år sen.En kota vart sne plus att jag har förslitningsskador i rygg och axlar.
ja du :crazy: hur hade jag tänklt komma i form...ingen aning.Rider ju mer eller mindre varje dag minst en häst,promenarar med hundar och hästar...någon som har några bra förslag??

Hej... tänkte bara säga att jag drar till gymet nu och tränar på första gången på ett år typ... får se hur det går och hur mycket jag orkar hehe :) håll tummarna.. Ska försöka gå ned lite i vikt o komma i form, ska försöka äta rätt och träna minst två ggr vecka nu över sommaren... kan det vara för mycket begärt.. så peppa mig nu!
:)

Hej... tänkte bara säga att jag drar till gymet nu och tränar på första gången på ett år typ... får se hur det går och hur mycket jag orkar hehe :) håll tummarna.. Ska försöka gå ned lite i vikt o komma i form, ska försöka äta rätt och träna minst två ggr vecka nu över sommaren... kan det vara för mycket begärt.. så peppa mig nu!
:)

Hur har det gått??;)

Själv bklir min motion i dag att slita i sär en box och börja bygga upp en ny...pust..

Det gick superbra!!! :D

Man var ju aningens tröttare än när man var i superkondition för ett år sedan men det gick mycket bättre än jag trodde..

Först sprang jag 10 minuter
Sen cyklade jag 10 minuter.. ganska intensivt..

Nu var jag egentligen helt slut hehe
Men sen rodde jag på ro maskin i fem minuter.. och dra på trissor har inte blivit svagare alls på att ro.. kanske ridningen och mockningen som hållt uppe..

Sen avslutade jag med trampmaskin i 5 minuter.. sen orkade jag faktist inte mer .. :)

Förut kunde jag stå på trampmaskin i oändlighet.. inte riktigt fallet nu..
Men jag är på väg tillbaks till gymet idag, tjohoo

Ska bara ladda upp med jobb och apelsinjuice först

DUKTIGT! Kör hårt! Hoppas det går lika bra i dag med!

PUH! nu kom jag precis hem från mitt andra träningspass, körde samma upplägg som igår.. och nu sitter jag här och äter en proteinrik lunchkost bestående av kycklinfile, en avokado och keso... MUMS!

Hur går det för er andra?

I dag ska jag hmmm,fortsätta bygga på boxrana och ta en promenad med hästen tror jag...

Ostbågar till kvällsmat.... Usch va jag är dålig.... Dessutom har vi haft kalas hela helgen + 0 motion!! Jag är säääämst... Buhu.. Jag får börja om från början igen... inge kul, men jag får skylla mig själv, så är det!

Ostbågar till kvällsmat.... Usch va jag är dålig.... Dessutom har vi haft kalas hela helgen + 0 motion!! Jag är säääämst... Buhu.. Jag får börja om från början igen... inge kul, men jag får skylla mig själv, så är det!

Asch tänkt inte bakåt tänk frammåt ta nya tag ny vecka :banana:

jag har gått ned ett kg till :D tjohooo!!

Behöver lite peppning här nu.. det är så att jag bestämt mig för att gå ut nu och springa/jogga/gå i 30 minuter, .... i regnet

asjobbigt, har suttit här o laddat i en timme nu men inte kommit iväg än.. fan.. vägrar o gå o lägga mig innan jag gjort detta nu..

Hmm,här händer inget på vågen..undra om det kan berp på pizzan nyss :angel:

Ska fasiken gå en prommis i morgon om jag orkar efter allt slit i stallet...

Händer nog inte så mkt här heller... Nä, måste skärpa mig... från och med i morgon! ;)

Men....
Vad är detta...
Här har man börjat träna som en galning, varje dag har jag tränat nu, minst en halvtimme, sprungit o cyklat o gud vet vad.
Och ätit har jag gjort bättre än vad jag brukar med...

Och vad händer.... Jo upp ett kg på vågen :cry:

Varför..?

Här passar jag in :)
Jag & en kompis har lagt på oss lite extra nu på kort tid , pga söndags-pizzor & godis på vardagar ... inte bra alls .

så vi har komit fram till att vi

ska ta cyklen till hästarna istället för moppen ,
gå längs stranden nu är det är fint väder,
äta nyttigare
& gå ner ett par kilo :)

Men....
Vad är detta...
Här har man börjat träna som en galning, varje dag har jag tränat nu, minst en halvtimme, sprungit o cyklat o gud vet vad.
Och ätit har jag gjort bättre än vad jag brukar med...

Och vad händer.... Jo upp ett kg på vågen :cry:

Varför..?

muskler väger mer än fett , :D:D

I denna tråden kan vi väll träna "tillsammans"... Vi såtter upp mål på vad vi ska göra och inom vilken tid så rapporterar vi här hur de går me våra mål... självklart hjälper vi till å uppmuntrar varrandra och kommer med tips :)

Låter de bra?

Lite svårt att låta en tråd svälla över till jag vet inte vad. Däremot är det jättekul att peppa varandra och dela med sig av det man gör till andra. Att skaffa sig några e-postare att diskutera med är kul. Speciellt när man ger sig in på en ny gren så är det kul att ha någon lite mer rutinerad att bolla med, eller en nybörjare som en själv.

Hälsning Maja

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 611
Senast: Mia_R
·
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
481
Senast: Grazing
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 957
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama