Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

P
Hästmänniskan Jag vill ha idéer på hur jag ska förvara alla schabrak. Sadelkammare är inte gigantisk, funderar på en såndär plastkista som man...
Svar
16
· Visningar
2 431
Senast: prallan
·
L
Hästmänniskan jag ska bygga iordning ett stall i vårat garage till mina två hästar. men jag har en fundering på gödselhanteringen :confused...
2
Svar
21
· Visningar
4 002
Senast: diartistakasha
·
K
Hästmänniskan Hur funkar det på er ridskola med stalltjänsten? På den ridskola jag rider har man stalltjänst en till två gånger per termin. Då är man...
2
Svar
39
· Visningar
4 001
Senast: eliis
·
Gnägg Mamman svartbrun, pappan mörkbrun. Vad blir detta?
Svar
0
· Visningar
110
Senast: Bintang
·
Svar
0
· Visningar
139
Senast: jea78
·
B
Hästmänniskan Ska hyra lite mark och en gammal lada (som vindskydd) till att ha hästarna på och när vi frågade ägaren vad han ville ha i hyra sa han...
Svar
16
· Visningar
1 548
Senast: Borboleta
·
E
Hästmänniskan Visste inte vart jag skulle lägga tråden riktigt, flytta gärna om den är på fel ställe. Jag är en s.k. "återfallsryttare". Höll på...
2
Svar
20
· Visningar
2 042
Senast: Eccentric
·
Hästmänniskan Görs det aldrig nuförtiden? Vars förvarar folk hö'et nuförtiden? Ser bara nybyggen och standardstall lösningar med möjligtvis små...
Svar
9
· Visningar
3 235
Senast: Prestige_
·
Hästmänniskan Läste nånstans för länge sedan om tre olika "skick" som gäller för olika anläggningar. Vad var det som gällde för resp. skick? Kommer...
Svar
3
· Visningar
6 083
Senast: Ninnurur
·
Hästmänniskan En iaf än så länge helt hypotetisk fråga: Låt oss tänka oss följade scenario: Jag (privatperson) köper en häst (av en privatperson)...
Svar
6
· Visningar
1 140
Senast: Madick
·
Hästmänniskan Håller på och fixar till min trailer och i går så köpte jag en ny skylt "hästtransport" att ha bak på trailern. Men vad jag försår så...
Svar
8
· Visningar
1 067
Senast: lizzie
·
R
Hästmänniskan Vilka muskler är starkast hos ryttare / använder man mest vid ridning vilka muskler jobbar inte lika hårt, är svagast/ behöver...
2
Svar
23
· Visningar
18 138
Senast: fenny_92
·
A
Hästmänniskan Vi funderar på att starta upp företag med hästuppfödning och undrar om det finns någon här som har gjort det och fått något bidrag från...
Svar
6
· Visningar
1 384
Senast: sjoberga
·
S
Hästmänniskan Hej Är det någon som vet hur man gör om man redan har ett företag, enskild firma och vill ha en till verksamhet i samma form? Behöver...
Svar
8
· Visningar
3 105
Senast: lundsbo
·
Hästmänniskan Jag har precis varit och tittat på en trevlig gård som jag planerar lägga bud på. Takhöjden i ladugården är givetvis inte tillräcklig...
2 3
Svar
45
· Visningar
11 998
Senast: lancelot
·
Hästmänniskan Här håller gården, våra beten & vallar på att översvämmas av vatten:crazy: Det har i stort sett regnat hela veckan men vad som fick...
Svar
11
· Visningar
1 509
Senast: Maléne
·
Svar
0
· Visningar
115
Y
Hästmänniskan Nu ska äntligen det totalrenoverade stallet målas :D Sen blir det klart :) Men nu kommer det den stora frågan ! Vilka färger...
Svar
11
· Visningar
1 386
Senast: Suprize
·
S
Hästmänniskan Är bara lite nyfiken här och ville höra om ngn här inne har byggt er egen hästgård? Jag och min sambo har letat länge efter en...
Svar
4
· Visningar
2 150
Senast: SezzansJulia
·
Hästmänniskan Jag funderar på det här med uthyrning av transport och skador på densamma... Man hör ju hur dyrt det kan bli att laga osv... Men vad ÄR...
Svar
8
· Visningar
1 311
Senast: Daisy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama