Vilka muskler....

Sv: Vilka muskler....

nääe, ja ville inte ge nån lektion, blev mest lite förvånad då det verkade som om folk trodde att vi hade muskler i höfterna :smirk:

Annars klagar ja inte på dina inlägg, tycker de låter bra :)

"Höfterna" är ju en komination av en massa enskilda muskler som på ett eller annat sätt sammarbetar med varandra. Fråga inte mer nu, jag är ingen expert...! De arbetar stabiliserande för ryggen och hjälper till att sträcka ut benet när vi springer( i avstampningsfasen) och drar fram det - och håller benen sträckta och raka när vi står upprätt.

jo, det förstår jag. men d e väll ändå musklerna i rygg och mage osv ? elr är jag helt ute å cyklar ?

och ivilket fall som helst, kanske en onödig kommentar från mig från början... tyckte bara d var intressant, då jag inte fann ... mig veterligen... några muskler där..:)

Okej, jag visste inte att magmusklerna tränades så speciellt mkt, men det gör de tydligen..?? :idea:
Så vilka muskler ska ha kompletterande träning: alltså lårens baksida, rygg, axlar....men hur är det med höfterna och baken?? Just curious ...:D

jak ääner av mina magmuskler efter alla hårda pass... så ja är helt säker på att man använder dom vid dressyrr iaf:)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
601
Senast: tara
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
629
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 117
Senast: Brynja
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 112
Senast: Emro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama