Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning en kompis skall ev köpa hästgård och har bjudit in mig dit. Funderar lite fram och tillbaka. Ridplan (bra sådan) finns. Dock skulle jag...
Svar
11
· Visningar
8 199
Senast: poloplayer
·
Hästmänniskan Var idag iväg med min häst och provade ut en dressyrsadel. Köpte den begagnad av en sadelhandlare som provar ut en bit ifrån där jag...
Svar
4
· Visningar
1 336
Senast: Ketrawzc
·
Ekonomi & Juridik Gör man avskrivningar på en häst och i såfall under hur lång tid är rimligt? Hästen är sju år och skall ägas och brukas av företaget...
Svar
12
· Visningar
4 737
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Som jag nämnde i en annan tråd står jag i begrepp att köpa min första egna häst. Hästen ska naturligtvis veterinärbesiktigas. Det jag är...
2
Svar
21
· Visningar
2 967
Senast: Saraoliv
·
Anläggning Vi har en hästgård (lantbruksfastighet), grannen måste köra över vår mark/gårdsplan för att komma till sitt hus från vägen. Det har...
Svar
13
· Visningar
3 578
Senast: ginnies
·
Svar
0
· Visningar
155
Svar
0
· Visningar
173
Senast: Maryttt
·
Hästmänniskan Nu kommer ett gnäll-inlägg men jag blir så frustrerad! Efter att ha ägnat mig åt andra sporter förut så försöker jag komma in i...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
20 805
Senast: Ginne
·
Hästmänniskan Hoppas detta har hamnat rätt.. Måste bara skriva av mig.. Jag letar ny häst. Ringt på flera osv. Känns på ett sätt att det...
2
Svar
33
· Visningar
4 550
E
Hästmänniskan Heej! Jag undrar om det är någon 95a som har valt något ridgymnsie i så fall vilket? Jag har valt srg kungsbacka, är det någon mer...
Svar
1
· Visningar
979
Anläggning På flera ställer bränner mina band/rep. Är då aggregatet för starkt för tråden? Vet ej vad det är för ohm eller så de redan satt uppe...
Svar
6
· Visningar
1 327
Senast: sjoberga
·
Hästmänniskan Jag och min make har byggt stall och vi ska snart köpa häst. Har haft häst i flera år innan men valde att ta en paus när jag fick barn...
Svar
2
· Visningar
1 297
Senast: pulkaskurk
·
Hästmänniskan De preparerade ridvägarna som finns i vårt område används flitigt av diverse motionärer. Självklart har de rätt att vara där, men det...
2
Svar
38
· Visningar
5 383
Senast: Saeta
·
Ekonomi & Juridik Någon som är lite insatt i hästförsäkringar, utan att fråga specifikt efter visa bolag då? Jag behöver ta ner mina "hästkostnader"...
2
Svar
21
· Visningar
2 764
Senast: Jealle
·
Anläggning Kära buke. Jag har funderingar på att ha en mindre lösdrift i en del av stallet som nu står "tom" (hela stallet är eg tomt, men det...
Svar
4
· Visningar
1 500
Senast: FlipTheFrog
·
Ekonomi & Juridik Jag har haft eget stall i 4år nu och funderat ett tag på att hyra ut en stallplats. Har 1 box som stått tom hela tiden. Men varför jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
11 732
Senast: bigganl
·
Ekonomi & Juridik Tänker att jag frågar er som vet det mesta här och har varit med om mycket.. Jag köpte en häst för 4 månader sedan som det varit en hel...
Svar
11
· Visningar
3 002
Senast: Yttik
·
Anläggning Hej! Om ni skall bygga nytt stall eller renovera ert gammal stall så skall ni kolla med er elektriker om han har gått utbildningen...
Svar
5
· Visningar
1 181
Senast: sky_fly
·
Ekonomi & Juridik Om någon blir anmäld till djurskyddet som gör en kontroll, och personen i samband med kontrollen och utredningen ljuger för inspektören...
Svar
13
· Visningar
2 477
Senast: Alexandra_W
·
Hästmänniskan Hejhej, :) tänkte fråga om det är någon här som vet av någon bra hästmassör utbildning?:):) Skulle vara kul och höra lite olika...
Svar
3
· Visningar
1 104
Senast: lotols
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp