Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Använder ni eran med 3 stolpar? Vilka avstånd har ni satt upp stolparna och vilken längd på grinden (3,2 eller 4,5) har ni? Jag...
Svar
6
· Visningar
1 217
Gnägg Min lilla foderhäst Tyra! Visst är hon fin?? En liten korsningsponny på 24 år. En underbar ponnytjej!
Svar
0
· Visningar
106
Senast: Linnea_
·
Anläggning Hej Jag ska jobba med min häst som har besvärav en gammal muskelskada i bakbenet, t.e. longreining. Det är viktigt att hästen går i...
Svar
14
· Visningar
1 560
Senast: lewellyn
·
Anläggning Hur har ni löst det med värme/frostfritt vatten för era stallkatter? Nu tänker jag på er som inte har en uppvärmd sadelkammare...
Svar
9
· Visningar
6 040
Senast: millan10
·
Hästmänniskan Jag skulle behöva lite hjälp på traven, håller på å grubblar å velar fram å tillbaka så jag blir tokig! Jag har fått ett erbjudande och...
Svar
3
· Visningar
1 179
Senast: Popcorn
·
Anläggning Och plasten runt torvbalarna, men den är ju inte lika betungande som plasten runt hösilaget :p Får det ens plats i en soptunna (vår är...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 293
Senast: Mia_R
·
Anläggning Vet inte om jag ska kalla stallet för kallstall eller inte. Det håller inte plusgrader på vintern, men det är inte lika kallt inne som...
Svar
4
· Visningar
1 623
Senast: Domino_s
·
Hästmänniskan Hallå där allihop! Jag sitter här i valet och kvalet om vad jag egentligen ska göra med mina hästar. Och jag vill väldigt gärna höra...
2
Svar
36
· Visningar
3 866
Senast: Athletin
·
Ekonomi & Juridik Hejsan! Jag tänkte höra, jag är väldigt förvirrad nu.. Jag har köpt ett varmblod som har varit travhäst och när jag köpte honom så...
Svar
1
· Visningar
849
Senast: Görel
·
Anläggning Usch jag blir vansinig på de äckliga krypen! Förr om åren har jag sluppit dessa hemska djur i stallet på grund av att vi haft så mycket...
2
Svar
21
· Visningar
5 626
Senast: tiffy
·
Hästmänniskan Jag bor i centrala Sydney och här är det brist på stall. det finns ett i stan men där är hästarna uppstallade hela dagarna och det...
2
Svar
25
· Visningar
3 331
Senast: Saigon
·
A
Hästmänniskan Visste inte vad jag skulle skriva för rubrik men denna fick duga. Om tråden ligger fel, va vänlig flytta. Det har krabbat till sig...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 404
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Har ni några erfarenheter av flyttbara små-stall? Två till tre hästar. Vilka för- och nackdelar kan ni tänka er? Här är exempel på en...
Svar
5
· Visningar
3 594
Senast: Zinoida
·
Anläggning Hejsan. Tänkte höra om nån har lite tips. Vi ska få hyra mark av kommunen för lösdrift och kommer bygga ligghall. Sen behöver vi ju...
Svar
0
· Visningar
1 340
Senast: Zinoida
·
Ekonomi & Juridik Idag fick jag en påminnelse på ett klinikbesök gjort den femte juni i år. En rätt sen påminnelse mao. Saken är den att jag inte heller...
Svar
7
· Visningar
1 743
Senast: WBanna
·
Hästmänniskan i den här huvudstaden är då inte lätt. Inte om man inte har lust att betala en himlans massa pengar i allafall. Just nu har jag båda...
Svar
9
· Visningar
1 934
Senast: Svamlan
·
Hästmänniskan Jag behöver tips och råd på ett litet stalldilemma som jag inte vill skriva om under mitt vanliga namn här, det är så lätt hänt att det...
2
Svar
20
· Visningar
4 231
Senast: Fundersam_
·
Ekonomi & Juridik Går i tankarna att köpa häst,och har hittat ett riktigt billigt och bra uppstallningsalternativ och även en häst jag vill kolla lite...
2
Svar
35
· Visningar
4 198
Senast: saravi
·
Hästmänniskan Som ni kanske läst i min andra tråd så har anläggningen förvandlats till ridskola. Mellan 17-20 hålls lektioner, men de verkar dra över...
2
Svar
22
· Visningar
3 276
Senast: Zoya
·
Anläggning Trött på stället jag står på. Och har nu blivit erbjuden en jordbruksfastighet på 5hektar. Finns ladugård och hall på ca 15*40 m För...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 578
Senast: Magica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp