Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Hej! Har just förstått att föl ska bokföras som varulager om man driver avelsverksamhet... Hur gör ni andra med det - bokför så snart...
Svar
3
· Visningar
2 864
Senast: Tusse
·
Gnägg Jag behöver lite plus på karma-kontot och ska göra något för våra älskade hästar, frågan är bara vad. Skänka pengar till någon...
Svar
2
· Visningar
757
Senast: hier
·
Ekonomi & Juridik Hej, jag har fått tips om ett parti ridkläder...är privatperson o har inget företag. Hur kan jag sälja dessa, måste jag starta företag...
Svar
10
· Visningar
2 302
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Det råder klass 3-varning i min del av landet. Hur gör ni andra med era hästar? Tänker ni att de får stå ute för att de utomhus har...
2
Svar
27
· Visningar
4 095
Senast: LillaMusse
·
Gnägg Det är så svårt att hitta en medryttare till en ponny om man bor mitt i skogen! :arghh: :( Jag vet inte vad jag ska ta mig till! Jag...
Svar
19
· Visningar
1 696
Senast: Whiteangel
·
Hästmänniskan Jag läste om ett utbildnings/försäljningsstall i Sverige, där peronalen genomför den tyska beridarutbildningen på distans. Kan man...
Svar
0
· Visningar
929
Anläggning Byggnaden som ska inrymma "mina" boxar är ungefär 4.5x5m. Hästarna går på lösdrift, så boxarna kommer bara användas när hovis är på...
2
Svar
36
· Visningar
10 530
Senast: a1agnlju
·
Ekonomi & Juridik Är på G att köpa egen hästgård framöver (en stor dröm!!!!) :D :D :D Min sambo och jag funderar över vad vi max accepterar för...
2
Svar
37
· Visningar
9 007
Hästmänniskan Håller precis på att bygga ett litet stall och börjar drömma lite om hur utsidan ska se ut när det blir klart. Hur har NI gjort för...
Svar
5
· Visningar
1 845
Senast: Empress
·
Hästmänniskan Jag skulle Vilja veta lite hur allt funkar där. Vad man ska tänka på. Transporten dit. Transport och regler för att få åka på tävling...
Svar
0
· Visningar
929
Senast: wizo
·
Gnägg av min älska Kaka. Efter bara ett halvår tillsammans tog vår saga slut och det hat har verkligen varit som en saga. I januari sålde...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 822
Senast: Got2Be
·
Ekonomi & Juridik Ni som säljer artiklar från grossister via nätet......har ni ett stort lager hemma som ni säljer av? Har en liten butik med lite av...
Svar
3
· Visningar
1 489
Senast: t4bb3
·
Gnägg Tycker att vi som är fodervärdar ska ha en egen tråd att diskutera i på samma sätt som Medryttartråden osv så alla ni som är fodervärdar...
2
Svar
22
· Visningar
2 435
Senast: Speedway
·
Hästmänniskan Ok, min uppkörning närmar sig och jag hoppas verkligen VERKLIGEN jag klarar den. Så jädra meckigt annars. Och onödigt kostsamt att...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
18 919
Anläggning Ja ni ser rubriken. Jag lät bygga två uteboxar i somras. De är byggda på en nygjuten cementplatta. Nu när det regnar mycket rinner det...
Svar
14
· Visningar
2 013
Senast: spagan
·
Hästmänniskan Jag vill anlägga en enklare paddock men lite osäker... Just nu så har vi en enklare paddock som fungerat kanon till dressyr och...
Svar
1
· Visningar
1 389
Senast: Scata
·
Anläggning Ska snart sätta igång med bygge av eget stall :D Hade tänkt golvvärme i sadelkammaren som uppvärmning. Vill gärna slippa element p g...
Svar
1
· Visningar
1 697
Hästmänniskan Hej, behöver ha lite synpunkter på hur jag ska göra. Jag är för tillfället mammaledig med en dotter på 3 år och en på 8 mån. Har...
Svar
10
· Visningar
2 404
Senast: Inte_Ung
·
Gnägg Jag vet inte riktigt vart jag vill komma med den här tråden egentligen. Jag tror jag vill ha hjälp att tänka antar jag.. För just nu går...
Svar
2
· Visningar
1 014
Senast: FiVi
·
Hästmänniskan Skulle vilja höra om era erfarenheter av att jobba som hovslagare. Min första undran är hur ni håller er kropp i trim? Avsätter ni tid...
Svar
5
· Visningar
2 828
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp